Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

V Buffalu o 27 minut později: stejné letadlo, stejná trasa, žádná tragédie

  12:58aktualizováno  12:58
Vyšetřovatelé pokračují ve zkoumání příčiny pátečního leteckého neštěstí u Buffala. Zjistili, že v Buffalu bezpečně přistál pouhých 27 minut po neštěstí letoun identický se zříceným bombardierem. Letadlo absolvovalo stejnou trasu a patřilo té samé letecké společnosti. Pilot s ním bezpečně přistál.

Místo neštěstí v Clarence, kde se zřítil letoun Bombardier Dash 8 Q400 (13. únor 2009) | foto: Profimedia.cz

Také druhé letadlo mířilo z letiště Newark do Buffala a patřilo stejnému majiteli - společnosti Continental Connection, uvedla televizní stanice CNN na svých webových stránkách. Let provozoval Colgan Air, tak jako tomu bylo v případě havarovaného letadla.

Druhý letoun byl Bombardier Dash 8 Q400, tedy stroj identický s letadlem, které tragicky havarovalo minulý týden krátce před přistáním na letišti v Buffalu. Na palubě tehdy zemřelo všech 49 lidí a jeden muž na zemi. Letoun totiž dopadl na obytný dům v městě Clarence.

přečtěte si

Letadlo spadlo na dům u amerického Buffala, zemřelo 50 lidí

"Pilot druhého letu Continental Connection z Newarku do Buffala hlásil vytváření mírné námrazy během letu. Doletěl do Buffala," řekl stanici CNN Steve Chealander z Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB).

Informace o silných mrazech a vytváření námrazy na křídlech letadel se objevily už krátce po nehodě. Podobné problémy hlásili i piloti některých dalších letadel v oblasti. Všichni ale bezpečně přistáli.

Místo neštěstí v Clarence, kde se zřítil letoun Bombardier Dash 8 Q400 (14. únor 2009)
Místo leteckého neštěstí v Clarence poblíž Buffala

Vyšetřovatelé se proto teď soustředí právě na to, jak letoun a také posádka reagovali na možný problém s námrazou. "Piloti letounu krátce před neštěstím diskutovali "značné" vytváření námrazy na čelním skle kokpitu a křídlech," přiblížila NTSB po prvotním poslechu záznamu z černé skříňky.

Ze záznamu dále vyplynulo, že piloti zapnuli rozmrazovací systém 11 minut po vzlétnutí z Newarku a aktivní zůstal po celou dobu letu. "Vyšetřovatelé objevili většinu částí tohoto systému a prostudují ho, aby zjistili, zda fungoval správně," podotkl Chealander.

Dodal, že každý pilot, který v tragickou noc prolétal v okolí Buffala, už dostal dotazník zjišťující, jaké podmínky panovaly v oblasti.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dánský vynálezce Peter Madsen na archivním snímku
Smrt v ponorce Nautilus. Moře vydalo torzo ženy, Dánové viní kapitána

Takovou zápletkou by nevymysleli ani ti nejdůmyslnější autoři skandinávských detektivek. Záhada zmizení novinářky Kim Wallové z ponorky dánského dobrodruha...  celý článek

Američané a Jihokorejci zahájili společné vojenské manévry (21. srpna 2017)
Odplata bude nemilosrdná, zuří Kim kvůli počítačovým manévrům na jihu

Společné manévry jihokorejské a americké armády jsou generálkou na invazi, zlobí se severokorejský režim. Hněvivá rétorika ze strany totalitního státu není...  celý článek

Prezident USA Donald Trump při projevu o strategii pro Afghánistán na základně...
Trump představil strategii pro Afghánistán, chce tajit plány i počty vojáků

Spojené státy budou pokračovat v boji proti teroristům v Afghánistánu, aby se vyhnuly nepřijatelným důsledkům rychlého stažení americké armády ze země. Řekl to...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.