Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

V Buffalu o 27 minut později: stejné letadlo, stejná trasa, žádná tragédie

  12:58aktualizováno  12:58
Vyšetřovatelé pokračují ve zkoumání příčiny pátečního leteckého neštěstí u Buffala. Zjistili, že v Buffalu bezpečně přistál pouhých 27 minut po neštěstí letoun identický se zříceným bombardierem. Letadlo absolvovalo stejnou trasu a patřilo té samé letecké společnosti. Pilot s ním bezpečně přistál.

Místo neštěstí v Clarence, kde se zřítil letoun Bombardier Dash 8 Q400 (13. únor 2009) | foto: Profimedia.cz

Také druhé letadlo mířilo z letiště Newark do Buffala a patřilo stejnému majiteli - společnosti Continental Connection, uvedla televizní stanice CNN na svých webových stránkách. Let provozoval Colgan Air, tak jako tomu bylo v případě havarovaného letadla.

Druhý letoun byl Bombardier Dash 8 Q400, tedy stroj identický s letadlem, které tragicky havarovalo minulý týden krátce před přistáním na letišti v Buffalu. Na palubě tehdy zemřelo všech 49 lidí a jeden muž na zemi. Letoun totiž dopadl na obytný dům v městě Clarence.

přečtěte si

Letadlo spadlo na dům u amerického Buffala, zemřelo 50 lidí

"Pilot druhého letu Continental Connection z Newarku do Buffala hlásil vytváření mírné námrazy během letu. Doletěl do Buffala," řekl stanici CNN Steve Chealander z Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB).

Informace o silných mrazech a vytváření námrazy na křídlech letadel se objevily už krátce po nehodě. Podobné problémy hlásili i piloti některých dalších letadel v oblasti. Všichni ale bezpečně přistáli.

Místo neštěstí v Clarence, kde se zřítil letoun Bombardier Dash 8 Q400 (14. únor 2009)
Místo leteckého neštěstí v Clarence poblíž Buffala

Vyšetřovatelé se proto teď soustředí právě na to, jak letoun a také posádka reagovali na možný problém s námrazou. "Piloti letounu krátce před neštěstím diskutovali "značné" vytváření námrazy na čelním skle kokpitu a křídlech," přiblížila NTSB po prvotním poslechu záznamu z černé skříňky.

Ze záznamu dále vyplynulo, že piloti zapnuli rozmrazovací systém 11 minut po vzlétnutí z Newarku a aktivní zůstal po celou dobu letu. "Vyšetřovatelé objevili většinu částí tohoto systému a prostudují ho, aby zjistili, zda fungoval správně," podotkl Chealander.

Dodal, že každý pilot, který v tragickou noc prolétal v okolí Buffala, už dostal dotazník zjišťující, jaké podmínky panovaly v oblasti.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Škeble
Mlži na dně Baltského moře vyrobí víc metanu než dvacet tisíc krav

Na negativní dopady produkce hovězího masa upozorňují ekologové již dlouho – dobytek na farmách je významným zdrojem metanu, který se podílí na globálním...  celý článek

Arabsko-kurdské milice SDF dobyly z rukou bojovníků Islámský stát město Rakká...
Hlavní město Islámského státu padlo, bitva o Rakká trvala pět měsíců

Arabsko-kurdské milice SDF dobyly z rukou bojovníků Islámského státu město Rakká, jež dříve sloužilo jako hlavní město džihádistů v Sýrii. Bitva o město si od...  celý článek

Barcelona: Demonstrace proti zásahu španělské policie během referendu o...
Katalánská vláda nesdělí Madridu, zda opravdu vyhlásila samostatnost

Katalánský regionální kabinet ve stanovené lhůtě neupřesní, zda vyhlásil, či nevyhlásil samostatnost autonomního Katalánska, jak požaduje španělská ústřední...  celý článek

Květákové pečené placičky
Květákové pečené placičky

Zdravá dobrota na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.