Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

V Brně musí jít k zemi 30 domů, překládají se tu tramvajové koleje

  15:53aktualizováno  15:53
Na polozapomenutou ulici Dornych v brněnském Komárově vtrhly demoliční stroje. Jejich úkolem je poslat k zemi třicet opuštěných domů. Dornych se totiž za pár let promění ve čtyřproudou silnici a tramvajové koleje povedou blíže k autobusovému nádraží Zvonařka.

V brněnském Komárově začala demolice domů, které musely ustoupit stavbě přeložené trasy tramvají. | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Demolice udělá místo přeložené tramvajové trati z centra jihomoravské metropole směrem na Jih. Jako první začali dělníci bourat bývalý železniční objekt u trati.

Projektu předcházela složitá jednání s jednotlivými subjekty o způsobu majetkoprávního vypořádání. "Postup majetkoprávního vypořádání může významně ovlivnit předpokládané termíny vydání stavebních povolení a vlastní realizace jednotlivých etap stavby," poznamenal Rohovský.

"Ze zadní části je vidět, že jsou některé objekty zdemolované, fasádní zeď dělníci nechávají z důvodů snížení prašnosti stát. Jsou tam navíc zařízení, která tam musejí zůstat," uvedl Vlastimil Rohovský z Brněnských komunikací.

V brněnském Komárově začala demolice domů, které musely ustoupit stavbě přeložené trasy tramvají.V brněnském Komárově začala demolice domů, které musely ustoupit stavbě přeložené trasy tramvají.

"Teď to bude pokračovat za viaduktem. Dělníci si to tam chystají a vyklízejí. Do konce listopadu půjde dolů deset budov," řekl Rohovský. Pět zmizí z ulice Plotní, pět zase z ulice Dornych.

Akce zahrnuje kompletní rekonstrukci ulic Plotní a Dornych včetně rekonstrukce inženýrských sítí. "Přeložkou tramvajové trati bude uvolněn prostor ulice Dornych pouze pro automobilovou dopravu," řekl Rohovský.Vizualizace tramvajové linky na Plotní ulici v Brně.

V ulici Dornych vznikne kapacitní čtyřpruhová komunikace a z Plotní se stane zklidněná komunikace s tramvajovou a obslužnou dopravou.

Výstavba asi 1,5 kilometru nové tratě přijde celkem na zhruba dvě miliardy korun. Tramvaje by po nové trati měly začít jezdit v roce 2016.

Přípravné práce v ulici Plotní skončí za čtyři roky a budou stát 260 milionů korun. (chystá se tramvaj na Jih čtěte Chystá se tramvaj na Jih).

Tramvaje z centra Brna jezdí nyní do Komárova po ulici Dornych (ČERVENÁ), trasa však bude přeložena do ulice Plotní (MODRÁ).

Zatím jezdí tramvaje do Komárova po ulici Dornych. Tato trasa však bude zrušena a nahradí ji nová po ulici Plotní. Z Dornychu by měla vzniknout čtyřproudá komunikace jako vyústění Bratislavské radiály k centru.

Tím by se měla zlepšit dopravní obslužnost části města, a to především jižního centra, které sousedí s Komárovem. V budoucnu se tam počítá s rozsáhlou výstavbou - měla by to být to nejmodernější část Brna.

V brněnském Komárově začala demolice domů, které musely ustoupit stavbě přeložené trasy tramvají.

tramvaj plotní

Stavba by měla trvat do roku 2016. Na ulici Dornych dělníci upraví 1,4 kilometru silnic.
Nové tramvajové koleje na Plotní ulici budou dlouhé 1,3 kilometru.
Délka ostatních nových a opravených cest (například jednosměrek mezi Dornychem a Plotní) bude 3,7 kilometru.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Teplé počasí vydrží do neděle, po víkendu se zatáhne a přidá se déšť

Ranní mlhy se během čtvrtečního dopoledne rozpustí, den tak bude teplý a slunečný s teplotami kolem 18 °C. Míst, kde se mlhy nebo nízká oblačnost udrží po celý...  celý článek

Incident na Letišti Václava Havla - taxikáři tam protestují proti aplikaci Uber...
Policie obvinila taxikáře, který na letišti napadl řidiče Uberu

Policie obvinila ze dvou trestných činů taxikáře, který v září na Letišti Václava Havla napadl řidiče Uberu. Rozbil mu čelní sklo a sebral mobil. Jiní taxikáři...  celý článek

Libor Václavík přejíždí s Tatrou 810 4x4 nejvyšší technickou překážku na světě...
Tatra přejela nejvyšší překážku na světě. Z jedné i druhé strany

„Strašné,“ to bylo první, co vyslovil Libor Václavík, když vystoupil z Tatry 810 4x4, se kterou dokázal ve středu odpoledne přejet nejvyšší technickou překážku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.