V Argentině objevili největšího dinosaura. Měřil jako sedmipatrový dům

Paleontologové v jižní Argentině objevili kosti dinosaura, které možná patřily vůbec největšímu tvoru, který kdy chodil po naší planetě. Devadesát milionů let staré fosílie naznačují, že dinosaurus vážil asi 100 tun, což je váha 14 dospělých slonů. Vysoký byl jako sedmipatrová budova.

Objevený dinosaurus byl podle paleontologů ještě o sedm tun těžší než držitel dosavadního rekordu - gigantický Argentinosaurus objevený v roce 1993, píše BBC.

Vědci se domnívají, že kostra, kterou nově objevili v Patagonii, patří novému druhu titanosaura - obřího býložravce z období pozdní křídy. "Je to největší doposud nalezený exemplář," řekl Ruben Cuneo, ředitel muzea ve městě Trelew.

Tvor byl podle odhadů 20 metrů vysoký a 40 metrů dlouhý. Ve vzpřímené poloze s nataženým krkem byl vysoký jako sedmipatrová budova.

Fotogalerie

Dinosaurus žil si před 95 až 100 miliony lety v lesích Patagonie.

Na kosti dinosaura poprvé narazil v roce 2013 farmář na poli asi 260 kilometrů od Trelewu v jižní Argentině. Fosílie poté postupně odkryl tým paleontologů z muzea Egidio Feruglio pod vedením Jose Carballida a Diega Pola. Celkem bylo na místě nalezeno 150 kostí patřících sedmi různým tvorům. Fosílie jsou podle vědců v "pozoruhodném stavu".

I přes unikátnost nového objevu tvor zatím nebyl pojmenován. "Dostane jméno na počest regionu a farmářů, kteří nás na kosti upozornili. Jméno bude odrážet velkolepost tvora," uvedli pro BBC paleontologové.

Témata: Argentina, Patagonie, BBC

Younes Abouyaaquoub, jeden z podezřelých z teroristického útoku v Barceloně
Počet obětí z Barcelony stoupl na 15. Atentátníka hledá celá Evropa

Katalánská policie potvrdila, že při čtvrtečním útoku v Barceloně řídil 22letý Maročan Younes Abouyaaqoub. Pátrání po něm se mezitím rozšířilo i na další...  celý článek

V Jižní Korei začalo pravidelné korejsko-americké vojenské cvičení. Na snímku...
Armády Jižní Koreje a USA zahájily společné cvičení. Provokace, zní z KLDR

V Jižní Koreji začalo plánované jedenáctidenní vojenské cvičení, kterého se kromě padesáti tisíc jihokorejských zúčastní také 17,5 tisíce amerických vojáků....  celý článek

Brigitte Macronová (Taormina, 26. května 2017)
První dáma Francie dostala oficiální roli. Pracovat bude zadarmo

Manželka francouzského prezidenta Brigitte Macronová dostala oficiální reprezentativní roli v Elysejském paláci. Za svou činnost ale nebude nijak finančně...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.