Úsek silničáři zprůjezdnili o půl hodiny dříve oproti předpokladům, otevření původně avizovali na 11:00. Zprůjezdněný je levý jízdní pás, řidiči zde projedou obousměrně ve dvou zúžených pruzích. Na pravém jízdním pásu, což je směr Praha - Brno, práce ještě pokračují.
V sobotu se provoz v obou směrech zastavil v 19 hodin, pro nákladní automobily o hodinu dříve. „Úsek je nyní volně průjezdný,“ řekl ČTK před 11:00 policejní mluvčí Jakub Vinčálek. Komplikace se podle něj objevily v sobotu večer a v neděli kolem 9:00 ve Vlašimi, kdy se vytvořila ve městě dopravní zácpa.
Hned poté, co policie dopravu odklonila, začala na místo demolice mířit nákladní auta s pískem a štěrkem, který dělníci vysypali pod bourané mosty.
„Oba mosty se podařilo zdemolovat ještě před 21:00,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Původně se počítalo, že demolice potrvá nejpozději do půlnoci. Přes noc pokračovalo odstraňování sutin a čištění vozovky, aby bylo možné dálnici v neděli zprůjezdnit.
Pro vozidla do 12 tun jedoucí do Brna byla zřízena objížďka přes exit 41 Šternov na Divišov, Vlašim, Čechtice a exit 66 Loket. Pro vozidla s hmotností nad 12 tun trasa vedla přes exit 21 Mirošovice na Benešov, Tábor, Pelhřimov až po exit 90 Humpolec.
Ve směru do Prahy vedla objízdná trasa pro vozidla do 12 tun přes exit 56 Soutice na Trhový Štěpánov, Vlašim, Benešov a exit 21 Mirošovice. Pro vozidla nad 12 tun trasa vedla v obráceném pořadí, tedy přes Humpolec až po Mirošovice.
Od neděle do pátku bude dálnice částečně průjezdná ve dvou provizorních pruzích v úseku na 56. až 48. kilometru.
Dálnice D1 se opravuje od roku 2014. Celá akce mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru je rozdělená do 21 úseků, které se opravují postupně. Nyní jsou hotové čtyři úseky z první etapy a další tři jsou rozestavěné. Více informací o modernizaci dálnice a uzavírkách najdete na http://www.novad1.cz/.