První územní rozhodnutí získal projekt TEN-T (Trans European Network for Transport) z místního úřadu v Petržálce. S papírováním jsou ale zástupci Dopravaprojektu, který stavbu zastřešuje, teprve na začátku. Ještě musí získat územní rozhodnutí v dalších třech bratislavských částech, a to v centru, v Novom Mestě a v Ružinove.
"Územní rozhodnutí se týká 1,325 kilometrů dlouhému úseku mezi Rakouskem a železniční stanicí Petržálka," informoval mluvčí Petržalky Ľubomír Andrassy.
"Všechna jednání zatím probíhají podle časového plánu," dodala Petra Pauerová z Dopravaprojektu.
Projekt TEN-T, který bude naše východní sousedy stát asi 664 milionů eur, se má stát součástí evropské železniční magistrály Paříž - Štrasburk - Stuttgart - Vídeň - Bratislava.
V metropoli by měla nová trať vést hlavně pod zemí. Tunel bude dlouhý asi šest kilometrů a povede i pod Dunajem.
Stavba by se mohla začít realizovat v roce 2011 a výstavba by měla trvat asi pět let. Projekt bude financovat částečně státní rozpočet a částečně evropské fondy.