"Řidiči dostanou pětadvacátého listopadu do předčasného užívání část silnice z Ohrazenic do Hrobic, tedy úsek od konce protihlukové stěny v Ohrazenicích po mimoúrovňovou křižovatku ve Stéblové," řekl Bohumil Salaba z krajského odboru dopravy.
Termín potvrzují sami silničáři, kterým letos při stavbě silnic mimořádně přeje počasí. Toho chtějí i nadále využít na zbývající části silnice v posledních 650 metrech v Ohrazenicích ve směru od Pardubic. I s tímto úsekem přijde více než čtyři kilometry dlouhá silnice z Ohrazenic do Hrobic zhruba na 776,5 milionu korun.
"Faktury na této stavbě k poslednímu pátku činí celkem 538 milionů korun," řekla tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. Po prvním razantním zásahu exministra dopravy Víta Bárty nabídly firmy slevu. A šetřilo se i na Hradubické.
Řidiči by po Hradubické mohli jezdit rychle
"Firma M-silnice navrhla úsporná opatření ve výši 51,8 milionů korun. Konečná výše dosažených úspor bude známa až po dokončení stavby," řekla Ledvinová. Hradubická silnice by však v budoucnu měla být nejen pohodlnější, ale také rychlejší.
Ministerstvo dopravy zařadilo právě tuto dopravní tepnu do projektu, kde by řidiči nemuseli nohu příliš sundávat z plynu. Místo dosavadních devadesáti kilometrů v hodině by se tady mohlo v budoucnu jezdit až stodesítkou.
"Pracujeme na tom, aby se tyto změny ještě projevily v legislativě," řekl náměstek ministra dopravy a bývalý hejtman Pardubického kraje Ivo Toman.
"Bylo by to proti rozumu, aby po R 35, kterou se řidiči dostanou do Opatovic nad Labem, jeli 130kilometrovou rychlostí a poté na silnici, která je dálnici v mnohém podobná, museli jet devadesátkou," řekl náměstek hejtmana Roman Línek.