Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Uvízlá mince přijde pražský Dopravní podnik draho

  4:03aktualizováno  4:03
Tu situaci jste už zřejmě zažili - vaši poslední minci "spolknul" automat na jízdenky. Cesta zpět k dvacetikoruně však není tak jednoduchá. Vyřízení reklamace navíc pražský Dopravní podnik stojí paradoxně dvojnásobně víc, než jaká je hodnota jízdenky MHD.
Automaty spolknou peníze 4700 cestujícím ročně. Ilustrační foto

Automaty spolknou peníze 4700 cestujícím ročně. Ilustrační foto

Svůj příběh redakci iDNES.cz popsal student Aleš z Prahy. Když se v srpnu vrátil z dovolené, chtěl si na Hlavním nádraží koupit lístek na jednu jízdu metrem.

"Dvacetikoruna zmizela v útrobách automatu, ale ten se tvářil jakoby nic. Neměl jsem už žádné drobné, tak jsem se vydal do budky hned vedle, aby mi peníze vrátili a já je mohl hodit do jiného," popsal své peripetie.

Pracovnice na přepážce mu ale sdělila, že ona peníze vrátit nemůže. Napsal tedy své jméno, adresu a požadovanou částku do listiny reklamací. Metrem pak jel načerno.

Na ztracenou dvacetikorunu po čase zapomněl. Začátkem září mu ale přišel dopis. "Vaši reklamaci uznáváme za oprávněnou. Dvacet korun vám zašleme ve složence," stálo na papíře.

Poštovní poukázka od Dopravního podniku

"A opravdu," směje se student, "o týden později přišla složenka na dvacku."

Dopravní podnik tedy zaplatil 7,50 za informační dopis a dalších 24 korun za poukázku typu B, aby Alešovi vrátil požadovanou částku.

Je to otázka serióznosti
V Praze se ročně registruje přibližně sedm tisíc závad výdejních automatů, z nichž něco málo přes tisíc způsobí vandalové.

Ročně automaty "spolknou" peníze podle informací Dopravního podniku 4700 lidem, na oprávněných reklamacích jim tak - opět v průměru - vyplatí 170 tisíc korun. Pokud by všem těmto lidem posílal DP dopis i složenku zaplatil by k tomu ještě přes 140 tisíc korun.

Podnik se přitom rozhoduje, kdy a jak má zdražit jízdné, protože mu chybějí peníze. Pražskému magistrátu už pomalu dochází trpělivost. Vadí mu, že musí společnost dotovat osmi miliardami korun ročně. - více zde

Nedalo by se tedy ušetřit zjednodušením reklamací? "Bereme to jako výraz naší serióznosti. Když zákazník reklamuje a jde o chybu na naší straně, musíme nést také náklady na její vyřízení. Nemůžeme ho nutit, aby například někam chodil," řekl iDNES.cz mluvčí Dopravního podniku Ondřej Pečený.

Peníze však pracovnice na přepážce vydávat nemohou. "Zákazník si ale může zvolit, zda mu peníze máme poslat složenkou, nebo rovnou na bankovní účet," dodal Pečený.

Jenže i v tomto případě Dopravní podnik pošle dopis s oznámením o kladném vyřízení reklamace. A ani bankovní převod není zadarmo.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bývalého šéfa Akademie věd Jiřího Drahoše přišla na setkání s dobrovolníky ve...
Drahoš v námořnickém tričku děkoval za 78 321 podpisů pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal Jiří Drahoš dobrovolníky, kteří sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. Nasbírali jich zatím 78 321. Aby...  celý článek

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Vězně ve výkonu trestu ve věznici Oráčov na Rakovnicku v těchto dnech...
Vězni dostanou přidáno. Pár stovek jim nepomůže, mají statisícové dluhy

Pracující vězni mají od dubna příštího roku dostat přidáno. Stát věří, že díky tomu ubude těch, které hned po propuštění semelou staré dluhy a vrátí se proto...  celý článek

Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší
Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší

Chcete svému drobečkovi zpestřit jídelníček? Soutěžte o balíček plný dobrot.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.