"Osmatřicetiletý pracovník soukromé firmy, provádějící opravy v kolejišti, obsluhoval dvoucestné rypadlo stojící na kolejích," líčí událost mluvčí karlovarské policie Eva Plíhalová.
"K němu byl připřažen nákladní přívěs. Ten se z dosud nezjištěných příčin odpojil a samovolně rozjel."
Pracovník firmy stačil vysílačkou na rozjetý vůz upozornit signalistu na nejdeckém nádraží.
"Signalista přeřadil výhybku na slepou kolej, kde vůz narazil do dalších dvou přívěsných vozů a přerazil stožár osvětlovací lampy," řekla mluvčí.
Škodu dráhy vyčíslily na 90 tisíc korun. Pracovníkovi firmy, který obsluhoval rypadlo, hrozí stíhání pro trestný čin obecného ohrožení.
Tragédie v roce 1995
Ne vždy ale skončí nekontrolovaná jízda vagonů, které samovolně ujedou po trati, bez větších následků. Zřejmě největší neštěstí, způsobené uvolněnými vagony, se stalo 24. června 1995 u obce Krouna na trati mezi Poličkou a Skutčí v okrese Chrudim.
Do osobního motorového jednovagonového vlaku narazily čtyři vagony plně naložené dřevem a šrotem, které ujely z nedaleké stanice a projely bez dozoru svažujícím se terénem.
Ze třiadvaceti převážně mladých lidí ve vlaku jich devatenáct zemřelo.