"Nehoda se stala ve čtvrtek v 9:25 hodin a někteří cestující ani nepostřehli, že jim kolem hlavy proletěl kus kovu. Vlak jel rychlostí kolem 120 kilometrů v hodině," uvedl náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera.
Zdrž se zřejmě odrazila od kamene či kolejnice a vymrštila se do kupé. Proletěla oknem a skrz přepážky dvěma dalšími kupé, kde seděli cestující, ve třetím se pak zastavila.
"Podle slov drážního inspektora, který shodou okolností prováděl dozor ve vedlejším kupé a událost začal na místě vyšetřovat, proletěl kus litiny přímo nad hlavou mladé ženy. Kdyby to bylo jen o trochu níž, následky by zřejmě byly velmi vážné, stejně jako pokud by na jejím místě seděl někdo vyšší postavy," řekl Kučera.
Souprava se v době nehody nacházela několik kilometrů od Přerova. "Cestující celá událost samozřejmě vyděsila, náš inspektor chtěl nejdříve použít záchrannou brzdu, ale když se ujistil, že se nikomu nic nestalo a další nebezpečí nehrozí, nechal vlak dojet do stanice," dodal Kučera.
Podobná událost se stala v dubnu 2007. Tehdy odlétla za jízdy brzdová zdrž spěšného vlaku v Ostrožské Nové Vsi. Součástka proletěla oknem stavědla a zranila signalistku. Ta byla 14 dní v pracovní neschopnosti.
Příčinou bylo špatné uchycení zdrže. "České dráhy po dohodě s námi si daly úkol, že prověří upevnění všech zdrží," uvedl tehdy Kučera.