Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Útok na Babáka má odvést pozornost od kauzy Diag Human, tvrdí Klasnová

  14:20aktualizováno  14:20
Finančně analytický útvar spadající pod ministra Miroslava Kalouska nepostupuje v případu Babák standardně, tvrdí Věci veřejné. Na jejich poslance je podáno trestní oznámení kvůli podivným převodům peněz a neobjasnění jejich původu. Kauza má podle Kateřiny Klasnové odvést pozornost od českého sporu s firmou Diag Human.

Před schůzí poslanců VV ve Sněmovně - Michal Babák (7. dubna 2011) | foto:  Dan Materna, MAFRA

"O trestním oznámení nic nevím, ale pokud to je pravda, tak mne zaráží, že o něm vědí média a nikoli, že se to dotčená osoba dozví od policie," řekla iDNES.cz místopředsedkyně strany Kateřina Klasnová.

Michal Babák podle zjištění FAÚ přinesl v posledních dvou letech v hotovosti do banky celkem 7,8 milionu korun v mnoha statisícových sumách. Z toho celkem 6,5 milionu obratem přistálo na kontě Věcí veřejných. Kromě toho Babák letos v březnu půjčil straně dalších pět milionů korun. Celou věc nyní útvar předal policii.(podrobnosti najdete zde)

Podle Klasnové je zajímavé, že specializovaný útvar vypustil tuto informaci právě v době, kdy eskaluje kauza Diag Human. Firma Čechošvýcara Josefa Šťávy, dobrého přítele ministra financí Miroslava Kalouska, vede už patnáct let spor o desetimiliardovou náhradu škody za překažený obchod s krevní plazmou. Před několika dny rakouský soud kvůli sporu zabavil česká umělecká díla. (více čtěte zde)

Proti vyjádření Klasnové se ale okamžitě ohradilo ministerstvo zdravotnictví. "V případu plně spoléháme na naše právníky a mohu říci, že spolupráce s resorty zahraničí i financí je příkladná," prohlásil ředitel kabinetu Leoše Hegera Jan Růžička.

Gazdík: Hlavně měřit stejným metrem

Jiný názor má ale další člen koalice, TOP 09. "Jsou to šokující informace. Pokud to řeší finančně analytický útvar, tak je věc zřejmě opravdu závažná," řekl iDNES.cz předseda poslaneckého klubu strany Petr Gazdík. Podle něj se nyní musí vyšetřit, odkud se vlastně peníze na financování VV vzaly.

"Věci veřejné velmi citlivě reagovaly na skandál na fondu životního prostředí. Proto nyní musí prokázat, že měří stejným metrem, a přijmout odpovědnost," dodal Gazdík.

"Pokud někdy bylo podezření z nekalého financování politické strany, tak je to právě v tomto případě," řekl iDNES.cz Jeroným Tejc z ČSSD. Ten kauzu přirovnal k aféře z roku 1996, kdy ODS ukryla své sponzory pod smyšlená jména Lájos Bács a Rádžív M. Sinha.

"Pan Babák tvrdí, že vše vysvětlí. Ale pochybností, kde k penězům přišel, je nyní více, než když to začal vysvětlovat," řekl Tejc.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na nákup vyrazí místní jedině s klíčem nebo čipem.
V Karviné uzavřeli blok domů v ghettu mřížemi, lidé chtějí být v bezpečí

Domy jednoho z vnitrobloků ve vyloučené lokalitě v Karviné obklopil plot a brány. Kdo tu nebydlí, ulicí G. Preissové už neprojde. Podle společnosti, která domy...  celý článek

Zemědělci na polích u Mikulova zavlažují úrodu.
Vědci zkouší na Břeclavsku lék na sucho, inspirovali se v Izraeli

Odborníci budou v Přítlukách na Břeclavsku testovat, jak zadržet vodu v krajině a zpomalit její odtok. Obec se dostala mezi šest lokalit vybraných po celé...  celý článek

Jiří Kučera jako první vyfotil divoké vlky na Šumavě.
První snímky divokých vlků ze Šumavy ulovil fotograf poblíž Modravy

Byli čtyři, před zimou vypadali v dobré kondici a s vlky, kteří před nedávnem utekli z výběhu v Bavorsku, neměli nic společného. Nedaleko Modravy se o víkendu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.