Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Utlumíme magistrálu v Praze, slibuje levice. Pravice hlavní tah městem hájí

  16:52aktualizováno  16:52
Řidiči i kritici aut by měli zpozornět. Politické strany se začaly dohadovat, co udělají s hlavním tahem přes Prahu, severojižní magistrálou. Politici levice, ČSSD a zelených, vytáhli překvapivý slib, že ji utlumí. Zástupci pravicových stran ODS a TOP 09 magistrálu hájí.
Pražská magistrála. Ilustrační foto

Pražská magistrála. Ilustrační foto | foto: Robert RambousekMF DNES

"Utlumit dopravu a ozelenit," odvětil kandidát ČSSD na primátora Jiří Dienstbier mladší při veřejné debatě pořádané občanským sdružením Agora Central Europe na dotaz, co chce jeho strana udělat se severojižní magistrálou. Argumentoval tím, že řidiči si poradili a našli jinou cestu i v době, kdy byla na magistrále omezená doprava, třeba kvůli opravě vody.

Ještě radikálnější byla Petra Kolínská ze Strany zelených. "Navrhujeme ji přeměnit na městskou třídu. Doprava je jako voda, kam ji pustíte, tam se dostane," řekla Kolínská. Tvrdí, že dopravu v Praze by pomohla řešit její dobrá regulace. Stejně jako ČSSD se i zelení přimlouvají za větší podporu veřejné dopravy.

Čtete rádi idnes.cz?

Dejte nám svůj hlas v anketě Křišťálová lupa. Hlasujte ZDE

Na obranu průjezdu po magistrále se při veřejné debatě kandidátů na primátora, která se konala ve středu večer, postavili zástupci ODS a TOP 09. "Dokud nebude vyřešen vnitřní i vnější okruh Prahy, nemá cenu sahat na magistrálu," postavil se za hlavní průjezdní tah metropolí Bohuslav Svoboda z ODS.

Po magistrále projede denně okolo sta tisíc aut

Nápad omezit provoz na magistrále rázně odmítl i kandidát TOP 09 na primátora Zdeněk Tůma. "Zásadně nesouhlasím," řekl. Po severojižní magistrále projede denně asi 100 tisíc aut. Představa, že se něco vyřeší, když se provoz na magistrále omezí, je podle Tůmy scestná.

Situaci v úplném centru hlavního města podle něj pomůže zlepšit krátký tunel, do kterého by byla svedena doprava u Národního muzea v samém srdci Prahy, kde nyní magistrála odděluje muzeum od Václavského náměstí.

S budováním tunelu pro změnu nesouhlasí zelení a ČSSD. "Tunel u muzea řeší leda tak obrázky pro japonské turisty," kritizuje záměr Kolínská. A podle Dienstbiera by stavba tunelu znamenala jediné - magistrálu v centru Prahy se už nikdy nepodaří utlumit a její současná podoba se zakonzervuje.

Legerova ulice, po které jezdí směrem do centra kolony aut, když přejedou Nuselský most, patří dlouhodobě k místům s nejhorším vzduchem v České republice.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bouře na Českokrumlovsku lámala stromy
Po noční bouřce zůstanou stovky domácností bez proudu až do neděle

Během noci postupovaly od jihu na severovýchod Česka silné bouřky. Několik stovek domácností v jižních Čechách zůstává bez elektřiny. Dodávku energie se do...  celý článek

Jiří Drahoš s manželkou a dobrovolníky, kteří ho poslali do boje o Hrad tím, že...
Drahoš: Kdo je trestně stíhán, neměl by usilovat o pozici premiéra

Nedovedu si představit, že člověk, který je trestně stíhán, by se mohl na sto procent věnovat funkci, jako je premiérská, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz...  celý článek

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.