Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ústavní soud zamítl stížnost Nečasové v kauze exposlanců ODS

  17:47aktualizováno  17:47
Ústavní soud zamítl stížnost Jany Nečasové (dříve Nagyové) na stíhání a vazbu v kauze údajného podplácení bývalých poslanců ODS a zneužití pravomoci. Podle soudu byla zjevně neopodstatněná. Na rozhodnutí z 9. července upozornila Česká televize.

Jana Nečasová před začátkem jednání Obvodního soudu pro Prahu 1. (20. listopadu 2014) | foto:  Michal Šula, MAFRA

Nečasová zastoupená advokátem Eduardem Brunou žádala zrušení čtyř rozhodnutí o zahájení trestního řízení.

Bývalá vrchní ředitelka premiérova kabinetu mínila, že bylo porušeno její právo na zákonného soudce. „V tom, že věc dozorovalo Vrchní státní zastupitelství v Olomouci a Okresní a Krajský soud v Ostravě stěžovatelka shledává porušení svých zákonem chráněných práv, prolomení ústavních limitů trestního řízení a z toho plynoucí nezákonnosti vydaných rozhodnutí,“ stojí v rozhodnutí Ústavního soudu.

Soud připomněl, že to bylo Nejvyšší státní zastupitelství, které případ přidělilo olomouckým žalobcům za zákonných podmínek ještě před tím, než se stíhanou stala i Nečasová. „Samotný nesouhlas stěžovatelky nezakládá nezákonnost takového postupu,“ uvedl v usnesení předseda senátu Tomáš Lichovník.

Připomněl také, že se podobnou stížností v kauze už Ústavní soud zabýval  v květnu a „s touto otázkou se již vypořádal.“

Nečasová byla původně stíhána s bývalými poslanci Petrem Tluchořem, Markem Šnajdrem a Ivane Fuksou. Nejvyšší soud ale později rozhodl, že jsou chráněni poslaneckou imunitou až do chvíle, než se vzdali mandátu, tudíž je jejich stíhání prakticky vyloučené.

Autor:


Po stopách vrahů s Jiřím Pánkem


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.