Ropid chce do konce roku připravit seznam opatření, která by vyhověla okleštěnému rozpočtu pro následujících dvanáct měsíců. "Na příští rok je v metru nutné uspořit přibližně tři miliony vozových kilometrů," upřesnil Filip Drápal s tím, že je to asi pět procent objemu dopravy. Jde o třetinu všech úspor v pražské MHD na příští rok.
"Uvidíme, jestli to Rada schválí, chtěli bychom, aby změna proběhla nejpozději v březnu," uvedl Drápal s tím, že následky omezení rozpočtu by bylo dobré rozptýlit do co nejdelšího časového období.
MHD čekají škrtyKde jezdí metro, nepojede tramvaj |
Dojít by mohlo i na rozšíření neoblíbeného pásmového provozu. V současné době funguje na trase C mezi stanice Ládví a Letňany, tedy na nejnovějším úseku pražského metra. Od 6 hodin do 19:30 jezdí do Letňan jen každý druhý spoj. O prázdninách mají kratší trasu i některé soupravy na trase B.
K rozšíření pásmového provozu by Ropid přistoupil jen v případě, že by nebylo zbytí.
Omezení pražské MHD se bude týkat všech druhů dopravy kromě přívozů. "Počet cestujících na přívozech stále roste. Navíc částka na ně vyčleněná je zanedbatelná, provoz není tak nákladný," poznamenal Drápal.
Všechno teď záleží na dohodě tří stran, Ropidu, Dopravního podniku a Radě hlavního města Prahy. Radní by mohli mít tento bod na programu na prvním lednovém jednání. "Mohlo by se to projednávat na prvním jednání Rady po Novém roce," uvedl mluvčí magistrátu Jiří Wolf.