Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zastaví úsekové měření šílence za volantem? Plzní jezdí i dvoustovkou

  11:38aktualizováno  11:38
Povolenou padesátku dodržuje na Rokycanské třídě v Plzni u Ústředního hřbitova jen jedno auto z deseti. Ukázaly to první tři měsíce úsekového měření rychlosti. Město nový systém zatím jen testuje, naostro se začne měřit do konce roku na Plaské třídě.

Usekové měření začne naostro v Plaské ulici v Plzni, a to do konce roku. (Ilustrační snímek) | foto: Ota Bartovský, MAFRA

"Zatím jen získáváme statistická data, abychom věděli, v jakých časových obdobích dne dochází nejčastěji k porušování rychlosti. Už se tak dají vyčíst časy, kdy by se u měřených úseků měla vyskytovat policie. Protože měření bylo hlavně přes prázdniny, těžko se dají odvodit dny, kdy je překračování rychlosti nejčastější," říká vedoucí odboru bezpečnosti a prevence kriminality plzeňského magistrátu Aleš Průša.

I když úsekové měření u Ústředního hřbitova podle náměstka plzeňského primátora pro bezpečnost Roberta Houdka bylo jen testovací a nikdy zde nepojede naostro, ukázalo zajímavé věci.

"Systém je schválně nastavený tak, že už rychlost 51 kilometrů v hodině zaznamenává jako překročení povolené rychlosti. V absolutních číslech je maximálně 10 procent řidičů dodržujících padesátku alarmující. Do šedesáti kilometrů v hodině se ale vejde více než polovina aut, která tu projíždějí. Musíme si však uvědomit, že tohle měření je mimo obydlenou část města kolem hřbitova a za měřeným úsekem je velké obchodní centrum," říká radní Houdek. Po chodnících tu chodí minimum lidí.

I tak se ve statistikách objevilo několik šílenců, kterým zde radary naměřily na povolené padesátce i rychlost vyšší než 200 kilometrů v hodině.

Prvním opravdu ostře měřeným úsekem v Plzni se stane do konce letošního roku Plaská ulice, tedy výpadovka na Most. Kamery s radary budou sledovat úsek mezi semafory se Studentskou a navazující křižovatkou se zastávkami hromadné dopravy pod boleveckým hřbitovem.

Houdek nevyloučil, že by se v budoucnu úsekové měření mohlo objevit i na Rokycanské třídě, ale nebude u hřbitova. "Tím místem musí chodit hodně lidí, přecházet tam. To může být třeba okolí křižovatky Pietas, pak na Lochotíně či v Bolevci. Určitě nechceme úsekové měření třeba na klatovském přivaděči za věznicí," prohlásil.

Město nebude tajit, kde radary spustí do ostrého provozu

Plzeňský systém úsekového měření má také jednu vychytávku. Nemusí jen posílat fotografie aut s hříšníky za volanty a naměřenou rychlostí úředníkům k vyřešení přestupku. Postih může být okamžitý.

Pokud se za konec měřeného úseku postaví policejní hlídka, radary dokáží okamžitě přeposílat aktuální data do notebooku v autě. Policisté tak budou mít možnost auta okamžitě zastavit a vše řešit s řidiči hned na místě.

Šéf magistrátního odboru bezpečnosti Aleš Průša podotýká, že před veřejností v žádném případě nebudou tajit, kde všude radary s kamerami úsekového měření město vybuduje a spustí do ostrého provozu.

"Nechceme na tom vydělávat, ale jde nám o zklidnění dopravy a zvýšení bezpečnosti ve vytipovaných místech," upřesňuje Průša.

Robert Houdek k tomu přidává i první zkušenosti z testovacího provozu Rokycanské třídy. "Když se po několika dnech zkušebního provozu objevily v médiích informace o měření, lidé tam začali jezdit ukázněněji, hodně jich opravdu zpomalilo," říká Houdek.

Autor:


Témata: Plzeňský kraj




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.