V příštím roce se v rámci profesionalizace armády uskuteční i změna branné legislativy, která by mohla s komerčním využitím letounů počítat. Další možností je pronajímat stroje přes strategické podniky, tedy letecké opravny.
Letouny An-70 mohou řešit problém strategické letecké přepravy, řekl již dříve velitel letectva František Padělek. V současnosti nemají vojáci možnost své jednotky přepravovat vlastními prostředky na delší vzdálenosti, což se ukazuje například při plánování přesunu polní nemocnice do Afghánistánu.
Stroje jsou nejen kompatibilní s potřebami NATO, ale splňují i normy civilního leteckého provozu. Podle Tvrdíka podobnou kapacitou nedisponuje žádný národní přepravce, a může o ni proto být na trhu velký zájem. Vedle strategické přepravy pro armádu jednal ministr o využití letadel i s partnery z visegrádské čtyřky a nabídnout je chce i Severoatlantické alianci.
Rusko má dodat plně vybavené stroje a zajistit výcvik jejich posádek. Turbovrtulový transportní letoun Antonov An-70 poprvé vzlétl v roce 1994. Je schopen dopravit 20 až 35 tun materiálu na vzdálenost 3600 až 7400 kilometrů.