Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Úředník přežil všechny premiéry, odešel kvůli Nagyové. Teď se vrátil

  0:36aktualizováno  0:36
Oba patří mezi legendy české státní správy. Šéfka vládního protokolu Barbora Loudová a ředitel vládní agendy Zdeněk Med přežili Mirka Topolánka i Jana Fischera. Jediný, kdo byl přesvědčen, že bez jejich odborných znalostí dokáže Úřad vlády řídit sám, byla vrchní ředitelka kabinetu Petra Nečase Jana Nagyová, nyní Nečasová.

Jana Nečasová, dříve Nagyová | foto: LN, Tomáš Hájek

Zdeněk Med nastoupil na Úřad vlády už v roce 1992 za úřadování Petra Pitharta. Po více než dvaceti letech odešel proto, že mu Nagyová bránila ve styku s premiérem. A to s jeho pracovní náplní nešlo dost dobře dohromady.

Má totiž na starosti formální přípravu všech podkladů pro jednání vlády, sestavuje program schůzí a zpracovává i výstupy. "Při této práci jsem byl téměř v každodenním přímém kontaktu se všemi českými porevolučními premiéry. Po nástupu premiéra Petra Nečase byla tato praxe změněna," říká Med, který pak mohl s Nečasem jednat jen na zasedání vlády. Nikoliv přímo, jak byl dosud zvyklý.

"Rozhodl jsem se proto rezignovat na svou funkci ředitele a následně odejít raději do důchodu, neboť tímto způsobem trpěla kvalita nejen mé práce, ale i celého odboru a potažmo i celé státní správy souvisící s činností vlády," vzpomíná Med, který se nedávno vrátil z odpočinku zpět do Strakovy akademie.

"Když jsem byl letos osloven novým vedoucím Úřadu vlády a předsedou vlády, rozhodl jsem se pro krátký návrat, a to zejména proto, abych chod vládní agendy vrátil do té podoby, kterou jsem se po dobu dvaceti let snažil na úřadě vybudovat a která téměř všem premiérům vyhovovala," doplňuje ještě Med.

Před Nagyovou prchla také Loudová. "Nesouhlasila s procesními záležitostmi, které se týkaly odboru protokolu. Do mé práce mi bylo zasahováno nekompetentními osobami. Jsem ráda, že jsem zase zpět," uvedla stručně Loudová.

Nagyová působila jako vrchní ředitelka Nečasova kabinetu. Úřad vlády s ní ukončil pracovní poměr na začátku srpna. V kauze údajné korupce byla obviněna v případu tří bývalých poslanců ODS Petra Tluchoře, Marka Šnajdra a Ivana Fuksy a kvůli zneužívání Vojenského zpravodajství ke sledování Nečasovy tehdejší manželky Radky (vše o kauze najdete zde).

V polovině listopadu byla Nagyová vyloučena z ODS. Důvodem vyloučení bylo podle usnesení, že Nečasová neplnila povinnosti člena dle stanov. Nereagovala prý na výzvy, aby řešila situaci svého členství kvůli svému trestnímu stíhání. Stranickým orgánům prý také nesdělila své aktuální osobní údaje týkající se adresy nebo změny jména po svatbě s bývalým premiérem Petrem Nečasem, což stanovy vyžadují (více o vyloučení Nagyové ze strany čtěte zde).

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

Bývalého šéfa Akademie věd Jiřího Drahoše přišla na setkání s dobrovolníky ve...
Drahoš v námořnickém tričku děkoval za 78 321 podpisů pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal Jiří Drahoš dobrovolníky, kteří sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. Nasbírali jich zatím 78 321. Aby...  celý článek

Ilustrační snímek
Mládež zneužívala léky na kašel k vyvolání halucinací. Nově jsou na předpis

Dva léky na kašel s obsahem dextromethorfanu jsou nově jen na předpis. Tablety Stopex a pastilky Vicks Meddex s medem byly podle Státního ústavu pro kontrolu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.