"Odezva na naši výzvu byla úchvatná, do průzkumu se zapojilo přes 550 tisíc lidí," uvedl šéf Obamovy volební kampaně David Plouffe. Nečekanou aktivitu respondentů označil za "největší důkaz elánu řadových stoupenců politiky ve Spojených státech".
Obamův tým se na veřejnost obrátil prostřednictvím internetu formou průzkumu. Kromě hledání priorit se také ptal, zda Američané mají v úmyslu dál se aktivně účastnit na politickém životě země.
Z odpovědí, které tým prostřednictvím internetu dostal, je možné podle Plouffeho konstatovat, že "lidé jsou připraveni dobrovolně pracovat na prioritních otázkách, jako jsou vzdělání, ochrana životního prostředí, zdravotní systém, boj proti chudobě a řešení ekonomických problémů".
Přitom 86 procent respondentů odpovědělo, že mají dojem, že je velmi důležité, aby pomohli Obamově vládě pracovat s podporou zespoda".
"Nyní pracujeme na další analýze návrhů a reakcí lidí. Po uvedení nového prezidenta do úřadu 20. ledna příštího roku bychom měli být připraveni oznámit veřejnosti konkrétní projekt, jak bude toto hnutí přes internet pokračovat," řekl Plouffe.
Během své volební kampaně se Obama zasazoval o to, aby v případě jeho vítězství dostala vláda otevřenější charakter, především využitím internetu, a aby její práce byla transparentnější.