Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Úřadu vlády bral loni 1,5 milionu, poradci dalších 6,5

  15:31aktualizováno  15:31
Vedoucí Úřadu vlády Pavel Dvořák si loni i s odměnami vydělal 1 459 400 korun. Jeho tři náměstci si i s odměnami přišli každý zhruba na 1,3 milionu korun. Tři ředitelé sekcí dostali od 862 tisíc do 1,2 milionu. Celkem 29 poradců premiéra dostalo dohromady zhruba sedm milionů.

Zahrada Úřadu vlády je běžně pro veřejnost uzavřena. Konají se v ní jen slavnostní přijetí zahraničních návštěv. | foto:  František Vlček, MAFRA

Vyplývá to z údajů o platech za loňský rok, které Úřad vlády zveřejnil. Vedoucím úřadu vlády byl od konce ledna 2014 Pavel Dvořák, jako náměstci pak na úřad nastoupili Miluše Tvrzská, Arnošt Marks a Kateřina Valachová. Úřad loni platil celkem 29 poradců premiéra, mezi které rozdělil zhruba 6,4 milionu korun.

V roce 2013 se na úřadu vlády vystřídali dva vedoucí. Radek Augustin, který úřadu šéfoval za vlády Jiřího Rusnoka, si přišel i s odměnami na 728 000 korun, jeho předchůdce Lubomír Poul na 1,75 milionu korun.

V porovnání s předchozími roky se vysoce postaveným úředníkům většinou snížily vyplácené odměny, platy se pohybovaly v podobných rozmezích. Například v roce 2012 se roční platy pěti náměstků na úřadu vlády pohybovaly mezi 698 000 a 984 000 korunami a jejich odměny činily mezi 335 000 korunami a 1,4 milionu korun. Loni tři náměstci ročně brali od 960 000 korun do 1,05 milionu korun a jejich odměny byly od 310 000 do 330 000 korun.

Ve srovnání s pravicovou vládou Petra Nečase se zvýšil počet poradců ministerského předsedy z 23 na 29. Například od ledna do července 2013 úřad Nečasovým poradcům vyplatil přes 5,6 milionu korun.

Loni bylo pro 29 Sobotkových poradců, kteří na úřadu působili zhruba od března, rozděleno kolem asi 6,4 milionu korun. Expremiér Rusnok měl sedm poradců. Ve srovnání s Nečasovou i Rusnokovou vládou se snížil počet náměstků.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.