„Podklady ke trase teď leží na ministerstvu dopravy a čeká se na jeho verdikt. Potřeba je i vyjádření báňského úřadu, protože dálnice má vést několika tunely. Na úseku Doksany-Lovosice se na stavebním řízení podílelo šest stavebních úřadů. Tady jich bude deset, možná dvanáct," vysvětluje vedoucí stavebního úřadu v Lovosicích Petr Soldon, co bude dál.
Soldon si je téměř jist, že se znovu objeví odvolání ze strany některého z účastníků řízení.
"Text územního rozhodnutí jsem zatím nedostal na stůl, ale až si ho přečtu, tak se s největší pravděpodobností odvoláme," řekl dnes Miroslav Patrik z ekologického hnutí Děti země. "V extrémním případě jsme stále odhodláni jít až k soudu," dodal Patrik.
Příprava stavby dálnice D8 má už za sebou několikaletou anabázi. Loni v únoru dostala výjimku od ministerstva životního prostředí, jinak by musela vést úplně mimo pohoří.
Co je územní rozhodnutí? Územní rozhodnutí jinými slovy znamená, že již nezpochybnitelně lze na uvedeném místě zamýšlenou stavbu postavit. Podmínkou je, aby investor do dvou let požádal o stavební povolení, které už vytyčuje, jak konkrétně mají stavební práce postupovat. |
Loni na podzim investor (Ředitelství silnic a dálnic) představil nový přepracovaný návrh trasy, se kterým vstoupil do územního řízení, které vyvrcholilo udělením územního rozhodnutí.
Dálnice D8 prozatím na jihu severních Čech končí u Lovosic a na severu je hotový krátký úsek Trmice-Řehlovice.
Proti dálnici D8 u Lovosic protestovalo 40 ekologů, 4. března 2000 |
Proti dálnici D8 u Lovosic protestovalo 40 ekologů, 4. března 2000 |
Dálnice D8 - ilustrační snímek. |
Nákres dálnice D8 u Českého středohoří z února 1999 |
Ministr životního prostředí Miloš Kužvart na tiskové konferenci v Praze potvrdil výjimku pro vedení dálnice D8 Chráněnou krajinnou oblastí České středohoří. Povolení podmínil splněním třiceti podmínek ochrany přírody a krajinného rázu (16. února 2001). |