Před rozebráním a sešrotováním ji zachránili železničáři z Prostějova koncem sedmdesátých let. Opravy, na které přispělo i město Prostějov, provedla Nadace Okřídlené kolo.
"Lokomotiva dostala nový nátěr, ještě předtím se dělaly udržovací práce, jako je například výměna zrezivělých ochranných plechů a výměna dřevěné podlahy. To udělali zaměstnanci depa a správy dopravní cesty z Olomouce. Město Prostějov na opravy přispělo třiceti tisíci korunami," uvedl ředitel nadace Josef Tomeček.
Přednosta stanice Prostějov Jiří Neumann řekl, že lokomotiva číslo 310.127 byla vyrobena v roce 1889 ve Vídeňském Novém Městě pod výrobním číslem 4096 pro Moravskoslezské místní dráhy.
Na železnici sloužila třicet let, od cukrovaru ji nakonec železničáři odkoupili za cenu kovového šrotu.
"Zároveň bylo nutné získat demontované součásti lokomotivy, jako byla například nádrž na vodu, která v té době sloužila jako nádrž na dešťovou vodu na zahradě jednoho zaměstnance cukrovaru. Brzy se ovšem zjistilo, že lokomotivu nebude možné uvést do provozuschopného stavu, takže se udělaly jen vnější opravy, aby exemplář bylo možné alespoň vystavit," vysvětlil Neumann.
Železničáři tak doplnili svítilny a píšťaly, bohužel se nepodařilo sehnat například originální čelo parního kotle, takzvanou dýmnici, kterou museli nahradit kopií.
Znalec Radek Knoflíček potvrdil, že parní lokomotiva této řady je na světě zachovaná pouze v jediném kuse. Její cenu stanovil na sedm set čtyřicet tisíc korun.