"Projekt přispěl k urychlení a zkvalitnění dopravy mezi Rakouskem a Českou republikou," řekl zástupce investora a ředitel Ředitelství silnic a dálnic České Budějovice Zdeněk Schneider.
Silnice je nejkratší spojnicí mezi Prahou a Vídní. Podél trasy bylo položeno 69 kilometrů drenáží a osazeno bylo přes sedmačtyřicet kilometrů svodidel. Několik kilometrů jich ale muselo být demontováno kvůli zimní údržbě komunikace.
Stavba byla rozdělena do devíti úseků, z nichž tři byly v okrese Jihlava, dva na Třebíčsku a čtyři na Znojemsku. Zrekonstruováno bylo dvanáct mostů a pětasedmdesát silničních propustků. Součástí rekonstrukce silnice, která se uskutečnila bez přerušení dopravy, byla i oprava objížďkových tras.
Hlavním dodavatelem stavby bylo k. s. Max Bögl a Josef Krýsl k. s. a Vodohospodářské stavby s. r. o. Teplice.