Volební průzkumy ukazují, že od prvních voleb do europarlamentu v roce 1979 do roku 2004 klesla účast lidí do 25 let ze 63 na 46 procent. Přitom v národních volbách bývá účast těchto voličů kolem 70 až 80 procent.
"Potřebujeme mít k lidem blíž. Pokud chceme mladé lidi mobilizovat, aby využili své volební právo, musíme zvolit jiný způsob komunikace," podotkla Wallströmová, která má v komisi na starosti komunikační strategii.
Hudební televize MTV funguje už několik let jako agitátor před volbami ve Spojených státech. Od roku 1992 vysílá reklamy, ve kterých vystupují hvězdy typu Madonna a vyzývají mladé, aby šli volit.
Na reklamu bude vyčleněno 1,9 milionu eur. S penězi unijní rozpočet počítá, pocházejí z financí na propagaci účasti ve volbách.
Televize MTV měla odstartovat své české vysílání už v prvním čtvrtletí letošního roku. Její start i nábor nových lidí byl zatím zastaven.
"Snažíme se čekat s určitými projekty, které nebudou mít jednoznačnou návratnost, do doby, kdy se oživí trh. To může být už na podzim nebo také až v průběhu příštího roku," osvětlil odklad spuštění televize generální ředitel CME Petr Dvořák. - čtěte Odkládáme drahé pořady, říká šéf TV Nova Petr Dvořák