Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Unavení řidiči tramvají ohrožují dopravu

  8:18aktualizováno  8:18
Praha - Téměř bez odpočinku musí někdy řidiči tramvají odjezdit i delší směny. Unaveni mohou ohrožovat chodce a řidiče ostatních vozidel. Řidiči tramvají někdy absolvují desetihodinovou směnu bez větší přestávky. "Sice máme nárok žádat dispečera o volno, ale mně osobně se stalo, že mi vyhověl až po dvaceti minutách dohadování. Musel jsem mu hrozit, že si to nenechám pro sebe," stěžuje si předseda nedávno založené Federace řidičů tramvají Antonín Dub.

Dispečeři tak podle něj řeší problémy s nedostatkem zaměstnanců na jejich úkor. 
Na vážnost situace upozorňuje přednosta interní kliniky motolské nemocnice Milan Kvapil. "Dá se říci, že asi po čtyřech hodinách dochází i u odolnějších jedinců ke snižování pozornosti. A to může být u řidičů velmi nebezpečné," podotkl.

"Tramvaje přijíždějí do konečných stanic se zpožděním. To je v auty přecpané Praze zcela normální. Řidič pak musí jet okamžitě zpátky na trasu a nemá čas se ani najíst nebo si odskočit na toaletu," řekl odborář Dub.

Kolektivní smlouva, kterou uzavřely odbory s vedením dopravního podniku, rozděluje přestávky pro řidiče tramvají na tři desetiminutovky. I to však prý nebývá dodržováno. "Jsme opravdu rádi, když na konečné stojíme pět až sedm minut," řekl Dub. Podle něj nedávno potrestalo vedení řidiče tramvaje za to, že přijel bez vlastní viny pozdě na konečnou a odskočil si na toaletu.

Zákoník práce nařizuje třicetiminutovou pracovní přestávku po čtyřech a půl hodinách práce, umožňuje však výjimky pro resort dopravy. Zde platí vládní nařízení z konce minulého roku. To umožňuje takzvané dělené přestávky, kdy pracovník může vyčerpat volno po částech. Rozhodně však o ně nesmí být ošizen.
Nespokojení dopraváci proto založili nové odborové sdružení, Federaci řidičů tramvají.

Také z toho důvodu, že dosavadní odbory prý řidiče tramvají dostatečně nehájily.
"Celý problém je daleko složitější, než tvrdí pan Dub. Koneckonců máme mezi řidiči tramvají více členů než oni," reaguje předseda většinových odborů Bohumír Ježek.
Z vedení Dopravního podniku se nemohl k tomuto vážnému problému žádný člověk vyjádřit, protože Eva Dydová z tiskového oddělení uvedla, že nikdo z vedení, kdo by mohl odpovědět, není přítomen.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Z tanečního parketu do basy. Když komunisté trestali mládež za rokenrol

Před šedesáti lety si komunistická moc v Praze došlápla na desítky mladých lidí, kteří se provinili pouze tím, že tančili rokenrol. V očích režimu propagovali...  celý článek

Na nákup vyrazí místní jedině s klíčem nebo čipem.
V Karviné uzavřeli blok domů v ghettu mřížemi, lidé chtějí být v bezpečí

Domy jednoho z vnitrobloků ve vyloučené lokalitě v Karviné obklopil plot a brány. Kdo tu nebydlí, ulicí G. Preissové už neprojde. Podle společnosti, která domy...  celý článek

Zemědělci na polích u Mikulova zavlažují úrodu.
Vědci zkouší na Břeclavsku lék na sucho, inspirovali se v Izraeli

Odborníci budou v Přítlukách na Břeclavsku testovat, jak zadržet vodu v krajině a zpomalit její odtok. Obec se dostala mezi šest lokalit vybraných po celé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.