Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ukrajinský zítřek vs. ruský dnešek. Nová televize chce čelit propagandě

  7:50aktualizováno  7:50
Ukrajinská vláda se rozhodla zřídit zpravodajský televizní kanál, který bude čelit propagandistickým kampaním Ruska namířeným proti Kyjevu. Nová stanice má začít vysílat už na jaře v ukrajinštině, ruštině a angličtině. Zvláštní programy má připravovat i pro krymské Tatary.

Ruský prezident Vladimir Putin | foto: Reuters

Zpravodajský souboj s Moskvou naznačuje i název nového kanálu, který zní Ukrainian Tomorrow (Ukrajinský zítřek). Moskva k propagandě do zahraničí už deset let využívá státní televizi Russia Today (Rusko dnes). Ten vysílá v angličtině, arabštině a španělštině. Ukrajinská stanice má vzniknout na platformě dosud existujícího kyjevského televizního kanálu BTB.

Podle ukrajinského ministra informací Jurije Stece má nová ukrajinská zpravodajská televize poskytovat informace zahraničním Ukrajincům, kterých je kolem dvaceti milionů. Zdrojem zpráv prý může být i pro desítky milionů Rusů. Hlavním úkolem bude stát se kvalitní protiváhou ruským zprávám, jejichž vyznění je podle ukrajinských úřadů silně protiukrajinské.

Na financování televize Ukrainian Tomorrow se podle serveru Cenzor budou podílet i sponzoři z Evropy a Spojených států. Kyjev má údajně v plánu spustit letos ještě jeden nový televizní kanál, jehož produkce bude věnována především příslušníkům ukrajinské armády. Financovat ho bude ministerstvo obrany.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Italský ostrov Ischia zasáhlo zemětřesení (21.8.2017)
Italský ostrov Ischia zasáhlo zemětřesení, zemřeli nejméně dva lidé

Jihoitalský ostrov Ischia v pondělí večer zasáhlo zemětřesení o síle 4. Agentura Reuters uvedla, že se zřítilo několik budov. Italský list Corriere della Sera...  celý článek

Dánský vynálezce Peter Madsen na archivním snímku
Smrt v ponorce Nautilus. Moře vydalo torzo ženy, Dánové viní kapitána

Takovou zápletkou by nevymysleli ani ti nejdůmyslnější autoři skandinávských detektivek. Záhada zmizení novinářky Kim Wallové z ponorky dánského dobrodruha...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Třikrát „talák“ už nestačí. Indie zakázala okamžitý muslimský rozvod

Indický nejvyšší soud zakázal kontroverzní způsob rozvodu, který praktikovali tamní muslimové. Až do letoška se muž mohl legálně se ženou rozvést tím, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.