Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

UKÁZKA: Přijímejme jen přistěhovalce, kteří nejsou muslimy, píše historik

  18:37aktualizováno  18:37
Vzestup islámských radikálů je podle světových politiků jednou z největších hrozeb dnešní doby. Češi jsou přesto podle knihy Martina Janečka v postojích vůči islámské kultuře příliš vlažní. V publikaci, z níž přinášíme ukázku, historik píše i to, že by jako přistěhovalce přijímal pouze ty, kteří nejsou muslimy.

Bojovníci Islámského státu slaví dobytí letecké základny nedaleko syrského města Rakká (nedatovaný snímek) | foto: AP

Historik a specialista na mezinárodní vztahy Martin Janeček, který studoval ve Francii a žije střídavě v Paříži a Praze, se ve své publikaci „Islámská rozpínavost včera, dnes a zítra“ zaměřil na kulturní kontext vzniku islámské kultury. Jako její nejvýraznější rys určil právě rozpínavost.

Janeček se obává příliš tolerantního postoje k celé islámské kultuře. Celý systém islámu prý otevřeně usiluje o světovládu, což nelze akceptovat. Má tak zcela jiný názor než například uznávaný arabista Zdeněk Müller. Rozhovor s Müllerem přinesl server iDNES.cz v polovině října (čtěte zde)

UkázkaIslamismus jako staronová totalitní ideologie

Je třeba vědět, že od samého začátku muslimové využívali protikladů a slabostí křesťanského světa. I dnešní hrozivá síla islámských extremistů mohla nabýt takových rozměrů jenom díky tomu, že Sověti financovali a vycvičili Arafata, Násira a Saddáma Husajna a Američané Usámu bin Ládina.

Knihu si můžete koupit zde

Knihu Islámská rozpínavost včera, dnes a zítra si můžete stáhnout na Knihy.idnes.cz za 149 Kč, což je o téměř o polovinu méně, než činí běžná cena tištěné knihy.

obálka knihy islámská rozpínavost

Posledních sto let bylo poznamenáno třemi velkými ničivými silami: nacismem, komunismem a islamismem. Všechny tři se rozvinuly na půdě, kterou jim připravila krize křesťanského světa. Nacismus a komunismus byly jednoznačně systémy vycházející z opozice teocentrického chápání světa, jež křesťané nedokázali dostatečně hájit. Islám se může jevit jako monoteismus, jako teocentrický hodnotový systém. Je faktem, že odmítá laxnost západního světa, že je schopen dát svým stoupencům často velkou morální sílu. Ale bůh svaté války není Bohem Bible! A bude jím ještě méně v blízké budoucnosti, až zbraně hromadného ničení poskytnou jejich vlastníkům možnost zničit lidstvo.

Čínský komunistický diktátor Mao Ce-tung říkal, že dojde-li ke třetí světové válce, polovina lidstva zahyne, ale ti, co přežijí, budou žít v socialismu. Íránský prezident Ahmadínežád obdobně pravil, že v příštím nukleárním konfliktu s Izraelem Írán ztratí třeba patnáct milionů obyvatel, že to je však cena, kterou stojí za to zaplatit, aby byl zničen židovský stát. Ani jeden z těchto fanatiků neměl v srdci skutečného Boha a rovněž tak ne člověka. Oba ovládala jenom šílená pýcha. Aby ideál, se kterým se ztotožňovali, mohl triumfovat, byli- či jsou - ochotni obětovat miliony lidských životů! Severní Korea, kde ideály Mao Ce-tunga přežívají houževnatěji než v Pekingu, dnes spolupracuje na nukleárním programu Íránu.

UkázkaCesta ke světovládě

Islámský svět má za sebou čtrnáct století válek proti Evropě, vedených ve jménu náboženské povinnosti, jasně stanovené v Koránu a v dalších textech, které považuje za svaté. Slabostí a ústupky ho rozhodně neodzbrojíme. Naopak! Je třeba, abychom si byli vědomi, že islámská koncepce Boha je zcela jiná než ta, která vychází z Bible. V islámu je Bůh tak všemocný, že člověk ztrácí svou nezávislost a svou zodpovědnost. Jestliže někdo vítězí, tak je to proto, že Alláh ho nechává vítězit. Jestliže někdo ztrácí sílu, tak je to proto, že si nic lepšího nezasluhuje a Alláh mu sílu odnímá.

Přesto však porážky, které muslimové utrpěli v různých válkách s americko-evropským světem, je posílily v jejich nenávisti a touze po odplatě. Navíc demografická exploze staví muslimský svět do situace, kdy rozpínavost je pro něj životní nutností. Utěšování nám nebude nic platné. Střetnutí bude nevyhnutelné dříve či později. Čím později k němu dojde, tím obtížnější pro nás bude v něm zvítězit.

Znamená to, že jsme „váleční štváči“, snící o další světové válce, končící atomovou katastrofou? Rozhodně ne! Ideální vítězství, to, o které musíme usilovat, je vítězství dosažené tím, že ukážeme naši rozhodnost k boji, a tak se nakonec boji vyhneme. To se podařilo „svobodnému světu“ ve střetnutí se sovětským blokem. Islámský svět není zase tak silný. Jenom velmi obratně využívá našich slabostí, strachu, rozporů, neochoty učinit nějaké oběti.

Tak tomu bylo od samého počátku islámu, tak tomu bylo v obou světových válkách i za studené války. Jestliže evropsko-americký svět znovu najde svou totožnost, jestliže bude jednotný proti společnému nepříteli, nemusí se bát.

Na prvním místě je ovšem nezbytné usilovat, aby Evropané v sobě znovu našli dostatek lásky k životu a vůle ho předávat dál, aby eliminovali závislost na přistěhovalectví. K tomu je nutné aktivně prosazovat politiku ochrany rodiny, jež musí být absolutně prvořadým cílem všech zodpovědných činitelů. Jedině tak naše kultura a naše hodnoty budou moci přežít. A dokud přistěhovalectví zůstává nutné, je třeba přijímat pouze přistěhovalce, kteří nejsou muslimy. To je naše právo, které nám nikdo nemůže upírat. Nejde o „rasismus“, nýbrž o obranný boj proti totalitní ideologii, otevřeně usilující o světovládu.

Autor:


Témata: Islám




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.