Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Udělení digitálních licencí je rozporuplné, potvrdil soud

  11:28aktualizováno  18:00
Městský soud v Praze vyhověl další žalobě týkající se udělení licencí pro digitální vysílání. Rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání napadla společnost Galaxie Sport.
Digitální TV

Digitální TV | foto: Profimedia.cz

Soud rozhodl stejně jako před týdnem, kdy vyhověl žalobě majetkově spřízněné společnosti CET 21, která provozuje televizi Nova. - více zde

Rozsudek zdůvodnil tím, že musel přihlédnout k námitkám Galaxie Sport, které přiléhavě hodnotily nedostatky rozhodnutí rady. "Její rozhodnutí je naprosto nedostatečné a pro nedostatek důvodů nepřezkoumatelné," vysvětlil městský soud.

Soud také míní, že rada pochybila, když před udělováním licencí do svého zvažování zavedla takzvané portfolio, tedy svou představu o tom, jak tematicky by měly být nové programy zaměřeny. Zákon takový termín podle soudu nezná a rada k něčemu takovému neměla přihlížet.

"Na základě tohoto dodatečně stanoveného kriteria byla vyřazena nejen žádost o licenci od naší společnosti, ale celkem 23 ze 48 žádostí," sdělila iDNES.cz tisková manažerka Galaxie sport Eva Novotná.

Místopředseda vysílací rady Jiří Šenkýř po vyhlášení rozsudku řekl, že je nutné počkat na jeho písemné vyhotovení, neboť vyjádření soudu bylo přece jen stručné. Podle jeho názoru ale soud nevycházel z toho, že základním principem rady a jejího rozhodování je zajištění programové plurality na českém trhu.

Soud podle něj vycházel z jediného paragrafu mediálního zákona, rada je ale podle Šenkýře povinna řídit se i dalšími. "Jinými slovy, pokud by vyšlo podle kritérií paragrafu 17, že má být uděleno šest sportovních kanálů, tak bez ohledu na pluralitu rada měla udělit šest sportovních kanálů," uvedl s nadsázkou Šenkýř.

Soud projedná ještě čtyři další žaloby
Rušení licencí může znamenat zdržení nástupu digitálního vysílání, které by lidem přineslo až tři desítky volně přístupných programů oproti současným čtyřem. Licenci od rady získaly v dubnu nové televizní stanice Febio TV, TV Barrandov, TV Pohoda, Z1, Óčko a RTA. - více zde

Žalobu proti neudělení licence od rady podalo šest neúspěšných uchazečů. Kromě Novy a Galaxie Sport to byly například Prima a společnost STEP PR.

Nové digitální stanice, které minulý týden o své licence přišly, doufají, že výhrady soudu se týkají jen formálních stránek verdiktu rady a licence opět dostanou. Pokud by se tak nestalo, uvažují i o žalobách na stát kvůli náhradě škody, případně kvůli ochraně svých až stamilionových investic.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nový hangár na letecké základně v Čáslavi
NATO chválí letecké základny v Česku. Investuje do nich miliardy

Výtečné. Tak zní verdikt zvláštní inspekce z velitelství vzdušných sil NATO, která kontrolovala stav leteckých základen v České republice. Především letištní...  celý článek

Olomouckým krajem se prohnaly v noci na pátek bouřky (11. srpna 2017).
Na Moravě až 34 °C, přes západní Čechy se večer přeženou silné bouřky

Jižní a část střední Moravy budou odpoledne dusit tropické teploty, podle meteorologů mohou vystoupit až k 34 °C. Přes Karlovarský a Plzeňský kraj se v pátek...  celý článek

Vyhýbání vozů mezi Opatovcem a Zádolkou.
VIDEO: Stovky kamionů devastují silnici u Třebové, místním ničí domy

Na hranici sjízdnosti je už několik měsíců objízdná trasa pro kamiony, které míří do překladiště v České Třebové. Silničáři proto musejí nejhorší díry zalévat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.