Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nudná a nevýrazná, hodnotí experti letošní kampaň. Poznáte slogany stran?

  2:13aktualizováno  2:13
Krotká a nevýrazná. Tak hodnotí experti kampaň před letošními krajskými a senátními volbami. Strany totiž, až na ČSSD, vsadily oproti volbám v roce 2008 spíše na nekonfliktní témata. Ubylo antikampaní a stírají se rozdíly mezi tím, co jednotlivé strany hlásají.

(koláž z některých sloganů)

"Není nastolena žádná výrazná agenda. Všechny kampaně jsou univerzální a nabízejí to samé," řekl k letošní kampani mediální expert a šéfredaktor časopisu Marketing & Media Daniel Köppl, podle kterého je to znát především u velkých stran. Jejich kampaně jsou prostě zaměnitelné.

Poznáte slogan?

Zkuste si tipnout, jaká strana které předvolební heslo používá.

Z předvolebních billboardů a plakátů až na výjimky zmizely slogany štvoucí voliče proti konkurenci. Ve srovnání s rokem 2008 jsou lidé také mnohem méně vystaveni různým antikampaním.

Této taktice zůstala z velkých stran věrná víceméně jen ČSSD. "Oproti minulým krajským volbám, kdy se vymezovala vůči jasně danému politickému tématu poplatků v nemocnicích, jdou její výpady tentokrát proti vládě všeobecně," hodnotí postup sociální demokracie odborník na marketing David Říha.

Fotogalerie

Přestože se podle Köppla celkově situace uklidnila, u některých menších politických stran a nezávislých kandidátů je přeci jenom určitá radikálnost vidět. "Řada jejich hesel je určena pro lidi, kteří slyší na populismus," dodal.

Strany konečně pochopily, jak zaujmout voliče

Určitý posun se odehrál i u grafické podoby předvolebních kampaní. Říha tvrdí, že i v této oblasti se strany zlepšují. A pozitivní změny vidí i v přístupu k tvorbě volebních sloganů. "Zdá se mi, jakoby strany napříč spektrem, velké i malé, konečně pochopily, že mají na komunikaci s voličem jen jednu větu. A s ní by měly říct to hlavní a v ideálním případě i zaujmout," komentoval zlepšení Říha.

Navíc podle něj mizí i rozdíly v grafické podobě billboardů. "I prezentace stran a hnutí, jejichž rozpočty jsou značně omezené, začínají vypadat profi. Je totiž stále snazší sehnat grafika, který třeba za pivo dokáže udělat pro stranu, které fandí, dobré vizuální materiály," dodal. Malé strany tak začínají dohánět své silnější soky, kterým grafiku dělají profesionální reklamní agentury.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Čapí hnízdo
V kauze Čapí hnízdo čelí obvinění 11 lidí. Babiš je krok od nové imunity

V souvislosti s 50milionovou dotací na farmu Čapí hnízdo obvinila policie celkem 11 lidí. Dosud byla jistá pouze obvinění předsedy ANO Andreje Babiše a...  celý článek

Předmětem sporu je provozovna výroby vajec ve Vrcovicích u Písku, jejíž...
Vláda oznámila cenu za vepřín v Letech, stát ho koupí za 450 milionů

Za odkoupení vepřína v Letech na Písecku, který stojí na místě bývalého koncentračního tábora pro Romy, stát zaplatí zhruba 450 milionů včetně daně z přidané...  celý článek

Lubomír Zaorálek a Andrej Babiš při volební superdebatě iDNES.cz a MF DNES v...
Vláda řešila zajišťovací příkazy, šéfa Finanční správy zve kvůli vysvětlení

Šéf Finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6. listopadu kabinetu vysvětlovat okolnosti...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
ZKUŠENÝ KONSTRUKTÉR S CATIÍ

Advantage Consulting, s.r.o.
Praha, Středočeský kraj
nabízený plat: 35 000 - 40 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.