Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Můj výrok o tuneláři Radku Johnovi? Nepamatuji se, řekl soudu Paroubek

  13:53aktualizováno  13:53
Bývalý premiér Jiří Paroubek svědčil ve středu u soudu ve sporu mezi exministrem vnitra Radkem Johnem a ČSSD. Někdejší předseda strany vysvětloval své dva výroky na adresu Johna, které se objevily v Parlamentních listech. Paroubek uvedl, že si na to nepamatuje a nevyloučil, že výroky byly zkresleny. John za články žádá omluvu.

John, který se středečního jednání nezúčastnil, žádá po ČSSD omluvu za články, kde ho sociální demokraté nazvali tunelářem, nebo tvrdili, že podnikal spolu s lobbistou Romanem Janouškem. Paroubek podle zmíněného serveru Johna v roce 2010 označil za tuneláře v souvislosti s VZP nebo Lesy ČR.

„Na výroky si nepamatuji a myslím si, že bych je tak neexaktně neřekl,“ řekl Paroubek. Na adresu Parlamentních listů mluvil i o „určité novinářské licenci,“ která mohla vést ke změně jeho slov.

Johnův advokát Jan Mates se někdejšího šéfa ČSSD ptal, zda se zkreslení nějak bránil. „Kdybych měl žalovat všechny výroky a všechna nepravdivá tvrzení, které se vůči mně objevily při volební kampani v roce 2010, tak to řeším do dnešních dní,“ reagoval Paroubek a dodal, že Parlamentní listy pravděpodobně ani nečetl, protože v té době internetové servery nesledoval.

U soudu svědčil i šéf VZP

ČSSD si vyžádala také svědectví současného šéfa VZP Zdeňka Kabátka. Ten se vyjadřoval ke smlouvě zdravotní pojišťovny se společností Ora Print, kde John působil, k vydáváním časopisu Svět pojištěnce. O smlouvě, kterou podepsali jeho předchůdci, uvedl, že v ní vidí několik bodů, jež by nepřijal. Podle něj by měly být srozumitelnější.

Právník ČSSD Martin Vlk se šéfa VZP ptal, zda tři čísla časopisu ročně za 111 milionů korun nepovažuje za předražené. „Já bych ten smluvní vztah nepovažoval za vyvážený,“ uvedl Kabátek s tím, že nevýhoda byla na straně VZP.

Líčení bude pokračovat v dubnu, kdy má vypovídat ministr zahraničí Lubomír Zaorálek. Poté už mají zaznít závěrečné návrhy.

John žalobu podal už v roce 2010, soud se začal případem zabývat loni v říjnu. „Mě se vysoce dotýká tvrzení, že jsem ukradl desítky milionů. Nic jsem neukradl a žádné miliony nemám. Ať mi je ČSSD dá, když to tvrdí,“ uvedl loni bývalý šéf Věcí veřejných (více o jeho výpovědi zde).

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš se raduje z vítězství ve volbách do Poslanecké...
Máme blízko k ODS, hnutí STAN i Pirátům, rozkrývá své plány Babiš

Šéf ANO Andrej Babiš už nechce vládu, jako je ta stávající, ve které sedí tři strany. To by považoval za ztrátu času. „My máme blízko k ODS, ke hnutí STAN i k...  celý článek

Jiří Hlavatý, šéf textilky Juta, která byla loni jedniškou na trhu. Dosáhla...
Kroužky vynesly šéfa Juty Hlavatého do Sněmovny, mandát senátora tím končí

Senátor za ANO Jiří Hlavatý se díky preferenčním hlasům stane poslancem. Poskočil z nevolitelného místa kandidátky na druhé. Zvolením do Sněmovny mu končí...  celý článek

Ivan Bartoš ve volebním štábu Pirátů v Praze. (21. října 2017)
Je to strašná síla, když vám dá hlas tolik lidí, říká slavící Bartoš

Sehnat předsedu Pirátů Ivana Bartoše není snadné. Mobil má vypnutý. Nejsnáze ho najdete podle svítících světel a hloučku kameramanů. „Jsem více než spokojený s...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.