Loď se podle agentury AFP potopila půl hodiny po kolizi přibližně ve 21:00 místního času (15:00 SELČ). Na záchranné operaci se podílí dvě lodě pobřežní stráže a další plavidla z okolí. Trosečníky vyhledávají v pobřežních vodách také četné rybářské čluny. Pátrání však komplikuje tma.
"Vypadá to, že někteří lidé se nemohli dostat ven. Je mi líto dětí. Viděl jsem u boku mrtvá těla i několik lidí při záchraně," řekl místní rozhlasové stanici DZBB jeden z pasažérů trajektu Jerwin Agudong.
Loď vezla podle oficiální dokumentace 692 lidí, avšak skutečný počet pohřešovaných není znám, neboť filipínská plavidla bývají často přetížena.
Mnoho cestujících v době nehody spalo
Trajekt se blížil po celodenní plavbě z města Nasipit na jihu Filipín k molu, když se střetl s nákladní lodí plující opačným směrem. Někteří pasažéři z trajektu vyskočili. Když plavidlo začalo klesat ke dnu, posádka lidem rozdávala plovací vesty. Ve večerní tmě se však mnozí cestující obtížně orientovali, řada z nich v době nehody spala. Nákladní loď s 36 členy posádky srážku přestála jen s menší újmou a nepotopila se.
Moře u Filipín je dějištěm lodních nehod poměrně často, ať již kvůli proměnlivému tropickému počasí, špatnému stavu plavidel či chabému respektu k bezpečnosti námořní dopravy. Stalo se tu i vůbec nejhorší lodní neštěstí v mírové historii. Při srážce trajektu Dona Paz s tankerem zemřelo v prosinci 1987 více než 4 000 lidí.