Strojvůdce posunovací soupravy nákladní vlak vůbec neviděl
Nákladní vlak jel podle svědků rychlostí zhruba 40 kilometrů za hodinu a posunovací vlak asi 20 kilometrů za hodinu. Přestože vlaky nejely příliš velkou rychlostí a strojvedoucí nákladního vlaku použil rychlobrzdu a snažil se vlak zastavit, posunovací souprava pokračovala v jízdě. V tom momentě totiž souprava zrovna vjížděla do zatáčky a protože posunovací souprava má kabinu strojvedoucího umístěnou v jedné třetině soupravy, strojvůdce posunovacího vlaku v daném úhlu přibližující se nákladní vlak vůbec neviděl.
Služební vůz pro posunovače, který před sebou posunovací souprava tlačila, se úplně zdemoloval a nárazem byl vytlačen nad lokomotivy a zapříčen do trolejového vedení.
Strojvedoucí nákladního vlaku byl těžce zraněn
Strojvedoucího musel vyprošťovat záchranný hasičský sbor. V momentě, kdy záchranná akce začala, byl strojvedoucí ještě při vědomí, při zásahu ale již upadal do bezvědomí. Po vyproštění ho záchranná služba odvezla v těžkém stavu do nemocnice.
V současné chvíli se čeká na příjezd vyšetřovatelů českých drah a nehodového vlaku, který zjistí rozsah škody. Poté by přivolaný jeřáb měl vyprostit zdemolovaný vlak.
Podle posledních zpráv je zraněný i strojvůdce posunovací soupravy.
Provoz by měl být na nádraží obnoven o půlnoci. Zatím jsou cestující mezi Děčínem a Českou Lípou přepravováni na této trase autobusy.