Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

U Malajsie unesli ropný tanker, únosci jej odtáhli do indonéských vod

  7:52aktualizováno  11:24
U malajsijského přístavu Kuantan byl unesen ropný tanker. Podle malajsijských úřadů citovaných stanicí BBC ho únosci odtáhli do indonéských vod. Kdo za únosem stojí není zatím jasné. Vyšetřovatelé nicméně uvedli, že důvodem únosu jsou zřejmě obchodní spory uvnitř společnosti.

(ilustrační snímek) | foto: Reuters

Tanker podle BBC převážel 900 tisíc litrů nafty. Plavidlo s názvem MT. Vier Harmoni vyplulo v pondělí z přístavu Tanjung Pelepas na východním pobřeží Malajského poloostrova. První zmínky o jeho zmizení přišly v úterý okolo páté hodiny odpoledne místního času, uvedl server ABC.

Malajsijské úřady ve středu uvedly, že důvodem únosu jsou zřejmě obchodní spory. Jeden z vedoucích pracovníků malajsijského námořního úřadu, admirál Adon Shalan, posléze uvedl, že motivem mohou být finanční spory uvnitř malajsijské společnosti, která si loď pronajala. Únos tak může mít na svědomí samotná posádka lodi, nebo její část.

„Snažili jsme se loď kontaktovat, ale neúspěšně. Je pravděpodobné, že kapitán vypnul navigační systém, abychom pravidlo nemohli zaměřit,“ uvedl Shalan.

17.srpna 2016 v 08:00, příspěvek archivován: 17.srpna 2016 v 08:35

An Malaysian oil tanker #VierHarmoni, carrying diesel has been hijacked and taken into Indonesian waters pic.twitter.com/Hp19txbWAS

Ředitel úřadu Ahmad Puzi Ab Kahar na svém Twitteru uvedl, že tanker se nyní pravděpodobně nachází u indonéského ostrova Batam. Jeho mluvčí médiím podle agentury Reuters následně sdělil, že zde nejsou žádné náznaky teroristického činu.

Hodnota nákladu, který tanker převáží, se odhaduje na téměř 393 000 dolarů (asi 9,5 milionů korun).

Tanker byl na vodu spuštěn poprvé v roce 2014 a v současné době pluje pod indonéskou vlajkou. Je 53 metrů dlouhý a 9 metrů vysoký. Jeho tonáž, tedy objem lodního nákladového prostoru, činí necelých 500 tun, maximální možná hmotnost plavidla se uvádí kolem 950 tun.

Přestože námořního pirátství v posledních deseti letech v této části světa lehce ubylo díky posílení bezpečnostní kontroly a spolupráce v regionu, ještě stále tam je poměrně intenzivní. K útokům či pokusům o ně na obchodní lodě dochází na této frekventované trase zhruba každých 14 dnů. Ročně je tak zaznamenáno v regionu 70 procent všech podobných incidentů ve světě, uvádí Mezinárodní úřad pro námořní dopravu.

Malajsijský přístav Tanjung Pelepas , ze kterého tanker v pondělí vyplul. Modrá značka značí indonéský ostrov Batam, u jehož břehů se plavidlo pravděpodobně nyní nachází.

Malajsijský přístav Tanjung Pelepas , ze kterého tanker v pondělí vyplul. Modrá značka značí indonéský ostrov Batam, u jehož břehů se plavidlo pravděpodobně nyní nachází.


Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.