Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Tvrdík stáhl žalobu kvůli nevěstinci

  9:36aktualizováno  9:36
Exministr Jaroslav Tvrdík se mimosoudně dohodl s týdeníkem Respekt. List uvedl, že on a Gross telefonovali s pokojskou nevěstince. Dohodu navrhl Tvrdík a Respekt ji přijal. "Vydáme společné prohlášení, které nepřesnosti uvede na pravou míru," uvedl šéfredaktor Tomáš Němeček.

Respekt letos v květnu napsal, že si bývalý ministr obrany a současný šéf Českých aerolinií Jaroslav Tvrdík a ministr vnitra Stanislav Gross telefonují mimo jiné s dámou, kterou policie podezírá z účasti na obchodu se ženami.

Tvrdík i Gross týdeník zažalovali. Požadovali omluvu a půlmilionové odškodné. Žalobou Grosse se už před týdnem začal zabývat pražský městský soud.

Podle nich Respekt nemůže dokázat, že si Gross telefonoval s jistou Hanou Palochovou, správkyní nevěstince André v pražských Nuslích, jak časopis napsal. - více zde

S dohodou přišel Tvrdík
Tvrdíkův advokát František Vyskočil nečekaně přišel s mimosoudní dohodou. A Respekt je ochoten se domluvit.

"Jednali jsme o tom už několik dní. S Jaroslavem Tvrdíkem jsme se dohodli na formulaci společného prohlášení, kterou ještě musí schválit naši právníci. Ti se také dohodnou, kdo bude hradit soudní výlohy," řekl iDNES šéfredaktor Němeček.

Podle něj se o dalších náhradách nejedná. "V žádném případě se nezavazujeme k tomu, že v budoucnu nebudeme psát o aktivitách pana Tvrdíka. Prohlášení pouze ukončí právní spor," uvedl.

Vyskočil ale nechtěl komentovat důvody, které Tvrdíka k dohodě vedly. "Pan Tvrdík pouze usoudil, že je lepší se nesoudit."

Respekt: udělali jsme jen formální chyby
Autor článku Jaroslav Spurný si za informacemi stojí. Má je prý od svých policejních zdrojů. Připustil pouze chybu ve jménu ženy, se kterou si Gross a Tvrdík telefonovali.

Co bude v prohlášení, které by mělo vyjít v nejbližším vydání Respektu, ale také nechtěl říci.

"Ještě se to dolaďuje. Bude to mít zhruba čtyři řádky. Není to ale ani omluva, ani nic jiného. Pouze se tam upřesní některé informace," řekl iDNES Spurný.

Spurný před soudem připustil, že se v článku, který Gross s Tvrdíkem zažalovali, zmýlil. Namísto pokojské Palochové měl Gross mluvit s jistou Libuší Barkovou, dlouholetou známou rodiny Grossových a majitelkou domu, v němž sídlí jiný nuselský nevěstinec - Escade.

Barková v minulosti vlastnila i celou firmu Escade. A právě ona byla podle Respektu odposlouchávána pro podezření z účasti na obchodech se ženami.

Tvrdík i Gross přiznali, že Barkovou znají a že si s ní opravdu telefonovali. Podle týdeníku podstata případu zůstává stejná: proč ministrům volá někdo, koho s největší pravděpodobností odposlouchává policie? - více zde

Šéfredaktor Respektu Tomáš Němeček (vpravo) s advokátem týdeníku Pavlem Ondrou sedí u pražského městského soudu. Exministr Jaroslav Tvrdík jim navrhl mimosoudní dohodu za článek, že on a Gross telefonovali s pokojskou nevěstince. (19. listopadu 2003)

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Požár v panelovém domě v Plzni na Košutce zřejmě způsobila powerbanka. (22. 8....
Hasiči evakuovali čtyřicet lidí, noční požár způsobila powerbanka

Tři hasičské jednotky vyjely v noci k požáru panelového domu v Plzni na Košutce. Černý kouř vyhnal z bytů čtyřicet lidí, lékaři ošetřili dvě ženy. Požár...  celý článek

Kostelík svatého Mikuláše v Jiráskových sadech v Hradci Králové (18. srpna 2017)
Staletý kostelík září po opravě jako nový. Zase ztmavne, ujišťují památkáři

Obyvatelé Hradce Králové si musí zvykat na světlou barvu rekonstruovaného dřevěného kostelíku v Jiráskových sadech. Staré ztrouchnivělé dřevo opravit nešlo, a...  celý článek

Andrej Babiš přichází na večerní jednání ministrů hnutí ANO v průhonické...
Dávali jsme ODS peníze, říká Babiš na nově zveřejněné nahrávce

Exministr financí Andrej Babiš na nahrávce, kterou ve středu zveřejnil server iRozhlas.cz, naznačuje, že v minulosti finančně podporoval ODS. Záznam pochází ze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.