Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

TV3 se rozjela bez TV3

  0:44aktualizováno  0:44
Vysílací rada podržela Martina Kindernaye. Kývla na nový rozjezd televize TV3, o kterou podnikatel bojuje s investorem. Deset minut zpravodajství, pár hudebních klipů a pak dlouhá mezera vyplněná vysvětlujícím titulkem. Nové vysílání, které ve středu 6. prosince rozjel držitel vysílací licence k TV 3, podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání splňuje zákonné podmínky.

Mluvčí rady Pavel Barák uvedl, že rada zatím neanalyzovala programové schéma televize. Tím, že Kindernayova firma vysílá vlastním jménem, na vlastní účet a na vlastní odpovědnost, však podle mluvčího podnikatel naplnil žádost rady.

Kindernay přitom spustil vysílání TV3 bez účasti stejnojmenné servisní firmy TV3, ovládané americkým investorem. Ten do rozjezdu TV3 v uplynulých měsících vložil asi půl miliardy korun a podle licenčních podmínek by měla televize vysílat právě jím vyrobený program.

Kindernay nicméně v časech, v nichž měly běžet pořady dodané TV3, vysílal jen vysvětlující titulek, že firma pořady neposlala. Podle mluvčího rady Baráka je Kindernayův přístup korektní. Američané odmítli s podnikatelem spolupracovat poté, co podle nich zcela porušil všechny dohody. Podle smluv měl Kindernay v budoucnu licenci předat Američanům, z tohoto plánu však sešlo.

Vysílací rada totiž plánovaný převod před dvěma měsíci zastavila. Tím umožnila Kindernayovi, který už v té době s investorem vedl spory, aby s odkazem na její verdikt začal chystat nové vysílání. Američané tvrdí, že vysílací rada neměla právo převod licence odmítnout. Jejich právní názor před několika týdny potvrdila i legislativní rada vlády: podle ní měla rada žádost o budoucí převod automaticky schválit.

Česká republika se tak znovu ocitla v ohrožení, že bude muset čelit mezinárodní soudní arbitráži. Ta obvykle následuje ve chvíli, kdy státní úřady viditelně rozhodnou v neprospěch zahraničního investora a nemíní svůj verdikt opravit. V podobném sporu - kvůli TV Nova - už Česko jednou neuspělo. Členové rady v minulých dnech opakovaně dali najevo, že si za verdiktem o TV3 stojí.

Americkým investorům, kteří se i po rozepři s Kindernayem snažili udržet televizi v chodu, naopak radní doporučili: Vysílání bez spolupráce s držitelem licence je nezákonné a musí skončit. TV 3 proto v neděli večer program přerušila. Představitelé firmy vzápětí potvrdili, že uvažují o arbitrážní žalobě.

Martin Kindernay Američany včera vyzval, ať s ním začnou jednat o nové smlouvě, tak aby spolupráce mohla pokračovat. Podle Američanů však ve skutečnosti o žádný vstřícný krok nejde, trvají na dodržení původních dohod. Provizorní program zatím zčásti vyrábí Kindernayova firma RTV Galaxie, zpravodajství dál dodává agentura TVD. Ta patří společnosti MAFRA, která vydává MF DNES. Od sporu o TV3 se zástupci MAFRA distancovali.

ROZHOVOR S MARTINEM KINDERNAYEM

Kdo mi půjčil, teď neřeknu
Martin Kindernay, šéf společnosti RTV Galaxie, která vlastní licenci k vysílání TV3, tvrdí, že je vůči servisní firmě TV3 vstřícný.

Když nyní nepřejímáte servis od televize TV3, zřejmě tím porušujete licenční podmínky?
Licenční podmínky bych porušoval, kdybych servis neodebíral. V čase, který je pro TV3 určen, uvolňuji vysílací okna a vlastní program nevysílám. V té době vysílám titulek: V tomto místě má být umístěn program TV3 CZ. Kdyby by mi byl program dodáván, budu ho do vysílání zařazovat.

Jak vidíte další vývoj televize TV3, kdy servisní organizace nebude programy nadále dodávat?
V tuto chvíli musí oni zdůvodnit, proč mně programy nedodávají. Zdůvodňují to faktem, že s nimi nemám uzavřenou smlouvu. Návrh na prodloužení servisní smlouvy jsem jim však posílal a nabízel jsem jim i vstup do společnosti RTV Galaxie. To odmítli a označili RTV jako nedůvěryhodného partnera.

Jste schopen se domluvit s jiným partnerem?
Jsem schopen, ale zatím k tomu nemám důvod. Strategickými partnery RTV Galaxie by mohly být společnosti, které v TV3 byly. Nemám zájem o mezinárodní skandály a arbitráže. Abych tomu předešel, včera jsem Radu pro rozhlasové a televizní vysílání požádal, aby vzala zpět mou žádost o zrušení licenčních podmínek šíření TV 3. Nyní chci TV3 CZ šířit.

Kdo vám půjčil peníze na rozjezd?
To zveřejním příští týden. Rozjezd televize stál kolem třiceti milionů korun, což samozřejmě nebude stačit. Snažím se, aby provoz byl finančně únosný a aby se během příštího roku náklady vyrovnaly s příjmy. Kvůli snížení nákladů jsem také televizi odstěhoval z Prahy do Hradce Králové. Rozpočet RTV Galaxie na příští rok je nyní třikrát nižší než měla společnost TV3. Je to kolem 90 milionů korun. 

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Předseda Nejvyššího soudu Pavel Šámal  (vlevo)  a ministr spravedlnosti Robert...
Pelikán chce změnit dosazování soudců. Ti tvrdí, že to omezí nezávislost

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán se pokouší dva měsíce před volbami změnit systém dosazování soudců. Způsob jejich přijímání je v Česku podle ministerstva...  celý článek

Kolem poloviny studentů na školách ve městě Drammen má jiný mateřský jazyk než...
Učitelé mají smůlu. Víc než miliarda z kariérního řádu půjde na inkluzi

Velká část peněz určených na neschválený kariérní řád, konkrétně více než miliarda korun, poputuje nakonec příští rok na inkluzi. V úterý o tom podle zjištění...  celý článek

Požár v panelovém domě v Plzni na Košutce zřejmě způsobila powerbanka. (22. 8....
Hasiči evakuovali čtyřicet lidí, noční požár způsobila powerbanka

Tři hasičské jednotky vyjely v noci k požáru panelového domu v Plzni na Košutce. Černý kouř vyhnal z bytů čtyřicet lidí, lékaři ošetřili dvě ženy. Požár...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.