Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Televizní stanice Pětka ukončila po třech měsících vysílání

  16:48aktualizováno  16:48
Televize Pětka v pondělí v 15:00 ukončila své vysílání. Informovala o tom společnost Telefónica O2. Stanice přitom začala vysílat loni v říjnu. Pětka patřila do portfolia Luboše Měkoty, stíhaného v kauze Mostecká uhelná. V listopadu Měkotovi a dalším manažerům policie obstavila majetek.

Tváře TV Pětka - Iveta Bartošová a Jan Antonín Duchoslav. Pořad Iveta však ztroskotal. Údajně na nekázni Bartošové. | foto: ČTK

"Společnost 11 TV production, s.r.o. (subdodavatel společnosti Metropol TV, s.r.o.) na žádost společnosti Metropol TV, spol. s r.o. ukončila šíření signálu programu TV Pětka. Z toho důvodu není v současné chvíli na pozici 19 žádný vysílaný obsah," stojí v tiskovém prohlášení na webu Telefóniky s tím, že vysílání TV Pětka skončilo v 15:00 (celé prohlášení najdete zde).

Telefónica O2 informaci o konci vysílání obdržela v pondělí před 16. hodinou, a protože provozuje placenou službu kabelové televize, informaci zveřejnila. "Aby si zákazníci nemysleli, že máme technickou poruchu," řekla iDNES.cz Blanka Vokounová z tiskového oddělení společnosti.

V TV Pětka telefon odpoledne zvonil, nikdo jej však nebral. Na facebookovém profilu televize se objevila věta: "A jsme vypnutý... děkujeme všem, kteří nás sledovali a drželi nám palce!"

Bývalý generální ředitel Pětky Marek Vítek ČTK řekl, že netuší, co se stanicí bude dál. "Jako management jsme v pondělí ráno dostali výpověď," informoval Vítek.

Pětka chtěla bavit

V září Pětka avizovala, že má ambici vyrábět vlastní zábavní pořady a kvůli tomu angažovala Zdeňka Izera. Ten vedl pořad humorných scének s názvem Buřtcajk.  Mahulena Bočanová a Zuzana Straková uváděly show s názvem Styl, kde mimo jiné divačky procházely proměnou vzhledu i šatníků. Ivetě Bartošové a jejímu soukromí zase patřil pořad Iveta.

Firma 11 TV production se k oznámení nevyjádřila. Její zaměstnanec jen uvedl, že on není kompetentní se vyjadřovat a informace může podávat pouze nový majitel firmy. Podle zaměstnance je jím stejný vlastník jako TV Barrandov. Tuto televizi vlastní vydavatelství Empresa Media spojené s mediálním magnátem Jaromírem Soukupem.

"K TV Pětka se nebudeme nijak vyjadřovat, protože nejsme nijak spojeni. Empresa v současné době pokračuje pouze v auditu společnosti Metropol TV," řekla iDNES.cz výkonná ředitelka Empresa Media Kateřina Jelínková (více o zájmu Empresy koupit TV Metropol čtěte zde).

Slavnostně zahájili vysílání. Po třech měsících končí

TV Pětka začala vysílat loni 15. října. Na úvod nechyběla ani zahajovací party s tvářemi televize (video najdete níže).

Velkým tahákem Pětky byla reality show s Ivetou Bartošovou. Jenže začalo prosakovat, že pořad neběží, jak má. Vyvrcholením problémů byl zrušený koncert v Lucerně (více o vracení vstupného čtěte zde).

TV Pětka spadala spolu s TV Metropol pod podnikatelské aktivity Luboše Měkoty, někdejšího ředitele Mostecké uhelné (MUS) a bývalého spolumajitele firmy Czech Coal. Měkota byl mezi manažery, které loni obžalovala švýcarská prokuratura z praní špinavých peněz a dalších finančních machinací kolem ovládnutí MUS (více o machinacích kolem MUS čtěte zde).

V souvislosti s vyšetřováním kauzy loni na konci listopadu žalobci a vyšetřovatelé zmrazili nakládání bývalých manažerů s jejich majetkem. Tedy alespoň s tím, který se podařilo policistům zmapovat. Krok dopadl největší měrou právě na Měkotu, který měl v Česku nejvíce podnikatelských aktivit. TV Pětka tak doplatila na to, že Měkota ji neměl z čeho financovat.

Pětka není jedinou stanicí, která musela skončit. V lednu 2011 přestala vysílat zpravodajská Z1. Ta nejprve byla na zavření, pak povolala krizového manažera Zdeňka Šámala a vypadalo to, že se situace lepší. Na konci však zůstali jen šokovaní zaměstnanci stanice (více o konci Z1 čtěte zde).

Podívejte se, jak TV Pětka zahajovala vysílání







Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.