Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

TV 3: Rada nás likviduje

  23:30aktualizováno  23:30
Soukromá televize TV 3 od úterý čelí správnímu řízení, které proti ní vede Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Členové rady došli k názoru, že vlastnické vztahy v TV 3 nejsou dost průhledné, a chtějí, aby jim televize předložila kompletní seznam majitelů. "V zákulisí se hovoří například o tom, že mezi drobnými vlastníky jsou i politické figury. To není nezákonné. Rada nicméně došla k tomu, že je dobré vědět, kdo tu televizi ovlivňuje," tvrdí radní Petr Štěpánek.

Ředitel TV 3 Jan Obrman je přesvědčen, že za rozhodnutím rady ve skutečnosti stojí právě politika. "Je to výsledek trvalého tlaku pana Štěpánka a ODS, která za ním stojí. Dali jsme radě seznam hlavních akcionářů, od drobných vlastníků jsme k tomu neměli svolení. Místo toho jsem se z ČTK dozvěděl, že je proti nám zahájeno správní řízení," prohlásil.

Podle Štěpánka žádný politický tlak nezapůsobil: "To je úplný nesmysl. Pro to rozhodnutí hlasovali všichni přítomní členové rady." Předseda rady Martin Muchka dodal, že k vyhlášení správního řízení vedly i pochybnosti, jestli se TV 3 drží projektu, který původně předložila. "Připravovali jsme to rozhodnutí tři měsíce, protože si nejsme jistí, zda televize naplňuje původní záměr."

TV 3 začala vysílat vloni v květnu, kdy nahradila v éteru televizi Galaxie. Od té doby se jí však nepodařilo získat tak velké pokrytí, aby mohla naplnit původní finanční plány. Vedení televize je přesvědčeno, že na dosavadním "neúspěchu" má podíl hlavně jednání vysílací rady - ta totiž přiděluje frekvence, na nichž je možno vysílat. TV 3 usilovala o několik desítek volných kmitočtů, v drtivé většině případů však neuspěla. "Rada nás chce jednoznačně zlikvidovat.

Snaží se udržovat monopol Vladimíra Železného. Dokud bude tato rada ve funkci, mediální konkurenční prostředí tu nikdy nebude," tvrdí Obrman. Radní jeho protesty odmítají: TV 3 podle nich kmitočty nedostala proto, že jsou blokovány pro budoucí digitální vysílání.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Stavitel Antonín Zavada v ruinách shořelého dřevěného kostela Božího těla v...
Pojišťovna za zničený kostel vyplatí 20 milionů a pomůže s dalšími náklady

Pojišťovna v případě vypáleného kostela v Třinci-Gutech uhradí zřejmě 20 milionů za zničenou stavbu, i náklady spojené s odstraněním trosek, úklidem požářiště...  celý článek

Vězně ve výkonu trestu ve věznici Oráčov na Rakovnicku v těchto dnech...
Vězni dostanou přidáno. Pár stovek jim nepomůže, mají statisícové dluhy

Pracující vězni mají od dubna příštího roku dostat přidáno. Stát věří, že díky tomu ubude těch, které hned po propuštění semelou staré dluhy a vrátí se proto...  celý článek

Bývalého šéfa Akademie věd Jiřího Drahoše přišla na setkání s dobrovolníky ve...
Drahoš v námořnickém tričku děkoval za 78 321 podpisů pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal Jiří Drahoš v dobrovolníky, kteří sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. A nasbírali jich zatím 78 321....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.