Nakonec se tak klienti podvolili nabídce cestovní kanceláře America Tours, u které si zájezd zaplatili. Nedobrovolně však ve Spojených státech strávili šest dní.
"Nakonec ve dvou skupinách v pondělí poletíme do Kostariky. Cestovní kancelář nám totiž sdělila, že pokud bychom se vrátili domů, propadne nám celá cena zájezdu," řekl včera účastník cesty Vít Moudrý.
Přitom on i jeho přátelé už uvažovali o přerušení dovolené. Dokonce v sobotu poprosili českou ambasádu, aby jim pomohla hledat vhodné lety domů do Česka.
Chřipka na Manhattanu
"Někteří z nás - než jsme si dokoupili teplé oblečení - totiž dostali kvůli chladnému počasí na severu Ameriky chřipku," dodal Moudrý.
První dny v New Yorku strávila skupina čekáním na letišti v letních šatech, v sobotu jim zajistila cestovní kancelář náhradní program - prohlídku Manhattanu.
Jejich anabáze začala minulý týden ve středu, když nestihli při tranzitu přesun z jednoho letiště v New Yorku na druhé a následný odlet do Panamy. Šéfové cestovní kanceláře America Tours tvrdí, že zpoždění zavinila sněhová kalamita.
Turisté oponují, že cestovní kancelář nepamatovala při přesunu na časovou rezervu, což je hlavní důvod zmeškání druhého letadla. Zájezd trvající od 14. do 28. února stál každého 90 tisíc korun. Původně zahrnoval poznávací cestu po Panamě a Kostarice i pobyt na pláži.
Majitel cestovní kanceláře America Tours Vladimír Kužel už v pátek v MF DNES uvedl, že jeho firma nemůže pro klienty udělat víc, než že se o ně postará v New Yorku a najde jim nejbližší navazující linku do Latinské Ameriky.
Klienti chtějí odškodnění
Nyní také reagoval na stížnost, kterou mu klienti zaslali faxem. "Nastalá situace byla jednoznačně způsobena nepřízní počasí. Následovalo přeplnění letadel, ve kterých nebylo možno zajistit pro naši početnou skupinu místa," sdělil zákazníkům Kužel.
"Jsme povinni se o Vás postarat v období čekání na pokračující let a zajistit plnění služeb v Kostarice. Za plnění smluv je odpovědná CK a nemůžeme připustit jakékoliv změny, navrhované agresivními účastníky zájezdu," uvedl v prohlášení.
"Po přeletu do Kostariky budeme s Vámi jednat o eventuálních možnostech úpravy délky pobytu. Omlouvám se všem klientům za nekompromisní stanovisko," dodal.
Vít Moudrý říká, že se po návratu budou turisté snažit sjednat s cestovní kanceláří odškodnění. Nevyjde-li, podají žalobu u soudu.