Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Německá televize si utahovala z Erdogana, velvyslanec šel na kobereček

  14:04aktualizováno  14:04
Turecké ministerstvo zahraničí si předvolalo německého velvyslance kvůli satirickému pořadu v německé veřejnoprávní televizi NDR. Vysvětlovat musel píseň, která si dělá legraci z tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana. Informoval o tom zpravodajský web Spiegel Online.

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan. | foto: AP

Velvyslance Martina Erdmanna si šéf turecké diplomacie předvolal již před týdnem, informace se do médií ale dostala až v úterý. Německé ministerstvo zahraničí informaci nekomentovalo. Setkání však nejmenovaný turecký diplomat potvrdil i agentuře AP.

Tématem rozhovoru na ministerstvu v Ankaře byl satirický pořad extra 3, který 17. března odvysílala stanice NDR, jedna z regionálních součástí veřejnoprávní televize ARD. Ve vysílání zazněla dvouminutová píseň s názvem Erdowie, Erdowo, Erdogan (Erdojak, Erdokde, Erdogan), která se strefovala do hlavy tureckého státu.

V refrénu písně se zpívalo například to, že „boss z Bosporu“ si žije na vysoké noze. Text doprovázely záběry luxusního prezidentského paláce, který si nechal Erdogan postavit v Ankaře a který se stal kvůli údajnému plýtvání státními prostředky terčem kritiky turecké opozice.

Novinář, který napíše něco, co se Erdoganovi nelíbí, se podle textu „zítra ocitne v lochu“. Od roku 2014, kdy Erdogan nastoupil do úřadu prezidenta, zahájila turecká policie vyšetřování kvůli podezření z jeho urážky v 1 800 případech. Paragraf, který umožňuje uložit trest odnětí svobody za urážku hlavy státu, se dříve téměř nevyužíval.

Záběry setkání Erdogana s Angelou Merkelovou doprovodili satirici textem, který německou kancléřku vyzývá, aby byla šarmantní, neboť turecký prezident ji „má v hrsti“.

„Nenávidí Kurdy jako mor, spíš než věřící bratři z Islámského státu na ně bomby hází on,“ zpívá se také v písni, kterou Turecko oficiálně odsoudilo. „Požádali jsme, aby se už nevysílala,“ řekl agentuře AFP jeden z diplomatů pod podmínkou anonymity.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.