Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Razicí stroj slavnostně dokončil první tubus nového tunelu u Plzně

  14:07aktualizováno  11. června 15:21
Razicí stroj Viktorie, který pod vrchem Chlum u Plzně budoval nejdelší železniční tunel v Česku, prorazil první z dvojice tubusů. Slavnostní prorážku mohli čtenáři iDNES.cz sledovat v přímém přenosu.

Aby mohli lidé tento výjimečný okamžik sledovat na vlastní oči, uskutečnil se v sobotu na staveništi Den otevřených dveří. Právě během něj razicí štít o průměru téměř deseti metrů dokončil poslední metry jižního tubusu, který je dlouhý 4 150 metrů.

Fotogalerie

Definitivní proražení jižního tubusu se oproti původnímu odhadu o několik hodin zpozdilo. Přispěla k tomu jílovitá zemina, která razicí hlavu zalepovala a proto bylo nutné ji častěji zastavovat a čistit.

Práci stroje sledovaly na místě stovky lidí. Někteří přihlížející nevydrželi čekat a odcházeli už před proražením tunelu, vzápětí je však vystřídali další lidé, kteří stále přicházeli. Mnozí z nich si přinášeli fotoaparáty nebo si dění u tunelového portálu natáčeli na mobilní telefony. Na jejich bezpečnost dohlížela policie a báňská záchranná služba.

Nad staveništěm létal dron, který pořizoval videozáznam pro společnost Metrostav.

Přímo k razicí hlavě se však návštěvníci nedostali ani poté, co se zastavila. Z bezpečnostních důvodu pro ně byly vyhrazeny zóny, odkud si mohli zařízení prohlédnout. Dotazy přihlížejících zodpovídali zástupci stavbařů.

V příštím týdnu začnou technici razicí hlavu rozebírat a převezou ji k portálu u Kyšic. Ražba druhého tunelového tubusu začne na podzim.

Železniční tunel, který bude dlouhý více než čtyři kilometry, má stát zhruba dvě miliardy korun. Stane se součástí čtrnáctikilometrového koridoru mezi Plzní a Rokycany za čtyři miliardy korun. Nová železnice na této trase zkrátí jízdu vlaků asi o devět minut, soupravy tu budou moci jezdit rychlostí 120 až 160 kilometrů v hodině.

Štít razící tunel se po 16 měsících vynořil z podzemí (7.6. 2016)

Autoři: ,


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.