Prodlužování doby výstavby, a tím i zvyšování inflace, podle Macka způsobuje zejména odvolání ekologických aktivistů proti vydaným územním rozhodnutím a stavebním povolením. Náklady se zvýšily mimo jiné také kvůli nutné změně technologie a směru ražby v části tunelu a kvůli geologickým poměrům u jižního portálu tunelu.
Právní zástupce Společnosti pro trvale udržitelný život (STUŽ) Petr Kužvart již dříve odmítl, že by skluz a prodražování stavby tunelu způsobili ekologičtí aktivisté. "Ochránci přírody využívají pouze legálních nástrojů," řekl. Výstavbu podle něj zdržují složité geologické podmínky, kdy je nutné navzdory předpokladům užívat trhaviny, a nikoli pouze stroje. Nalezena byla také mohutná kanalizační stoka v havarijním stavu, která musela být opravena.
Představitelé města tvrdí, že smíchovský městský okruh zlepší životní prostředí. Ekologové naopak namítají, že přivede tranzitní dopravu do obytných území a na dohled Pražského hradu.
Mrázovka bude součástí jihozápadního úseku městského okruhu. Spolu se silnicí mezi Zlíchovem a Radlickou ulicí propojí Strahovský tunel a Strakonickou ulici. Otevření tunelu a silnice se předpokládá v roce 2003, tedy o rok později, než se plánovalo.
Podle Macka není nynější cena tunelu přes její zvýšení konečná. Současná cena celého úseku komunikace od Strakonické ulice po Strahovský tunel je asi devět miliard korun, uvedl Macko. Část peněz už byla investována, na dokončení stavby bude podle něj potřeba asi ještě 6,5 miliardy korun.