Mimo jiné zde byl instalován moderní větrací systém, zesvětlující obložení, které tunel opticky zvětšuje a má zvýšit bezpečnost, samostatné přívody čerstvého vzduchu do každého místa nouzového volání v tunelu a záložní komunikační kabel, který má zajistit bezproblémové spojení s nouzovými stanovišti.
Tříměsíční uzavírka na dálnici A10 mezi Salcburkem a Villachem komplikovala i tranzit českých turistů do Itálie a Chorvatska.
Při katastrofálním požáru 29. května přišlo v Tauernském tunelu o život dvanáct lidí - pět Poláků žijících v Německu, jeden Řek a po dvou lidech z Belgie, Bosny a Rakouska. Hledání a identifikace zuhelnatělých těl trvaly několik dní.
Oheň vyšlehl po řetězové srážce vozidel a v ohnisku mnohahodinového požáru panovala teplota až 1300 stupňů Celsia. Katastrofu na nejdůležitější rakouské severo-jižní trase způsobil rakouský řidič kamiónu, který nestačil zabrzdit, když vozidla před ním zastavila, a narazil do pěti osobních vozů. Výbuchem benzinu vznikl požár; řidič kamionu nehodu přežil a je vyšetřován. Neštěstí vyvolalo v zemi bouřlivou diskusi o bezpečnosti provozu v alpských tunelech.
Rakouští hasiči stojí před Tauernským tunelem. Obrovský žár jim nedovoluje vstoupit dovnitř a pokusit se zachránit lidi uvězněné v automobilech. |
Severní okraj Tauernského tunelu, letecký snímek |
Policisté a civilisté stojí před severním okrajem Tauernského tunelu, ve kterém vypukl katastrofický požár |
Rakouští hasiči vcházejí do Tauernského tunelu, ve kterém vypukl ničivý požár |
Obrysy rozpadajícího se nákladního auta v obrovském žáru sálajícím v Tauernském tunelu |
Poslední úpravy před spuštěním provozu tunelu pod Alpami. |
Pohled na ústí tunelu pod Alpami. |