"Letos v dubnu bude zkrácena železniční trať z Kladna do stanice Veleslavín," potvrdil František Polák, mluvčí společnosti Metrostav, která tunely staví.
Dělníci chtějí opravit i Prašný most
A hned popisuje důvody tohoto razantního omezení. "Jednak práce na mostu na Svatovítské ulici, jednak práce u vestibulu metra Hradčanská v těsné blízkosti železniční trati."
Metrostav totiž hodlá rozšířit úzký Prašný most, kde se nyní musí tramvaje i auta vtěsnat jen do dvou pruhů.
Pro cestující z Kladna a okolí, kteří do Prahy dojíždějí, je výluka na kladenské železnici citelným zásahem do jejich návyků. Budou totiž muset z vlaku vystoupit dřív a pokračovat do centra města metrem či tramvají, přičemž tramvajová doprava přes Letnou a v ulici Milady Horákové také nejezdí a linky celou oblast objíždějí kolem Pražského hradu.
Proto je zvláštní, že o plánované výluce se zatím vůbec nemluví, a tak se na ni nemohou cestující včas připravit. Připomíná to osmnáctiměsíční výluku na tramvajové trati u Hradčanské, o níž město a Dopravní podnik informovaly pasažéry jen dva dny předtím, než vypukla.
"Od ledna zatím nedošlo k dalším změnám, jakmile budou známy, budeme neprodleně informovat," reagovalo tiskové oddělení magistrátu na otázku, zda se výluka na železnici opravdu chystá.
Podle informací z Metrostavu nebudou vlaky jezdit tři měsíce a uvažuje se o přechodné konečné zastávce, kterou by dělníci vybudovali blízko Vítězného náměstí. "Provizorní zastávka má být u Prašného mostu," potvrdil Jiří Šťastný ze Správy železniční dopravní cesty.
Blanka letos zasáhne do provozu hromadné dopravy ještě v dalších čtvrtích. V létě se očekává měsíční přerušení trati v Troji. Tramvaje tak nepojedou mezi Holešovicemi a Kobylisy.
Uzavírky na LetnéÚnor 2009: Tramvaje nejezdí na trati Hradčanská - Prašný most |