Vyplývá to ze statistik, které má ČTK k dispozici. Provoz byl nejnižší hned po otevření tunelu a během vánočních svátků. To se pohyboval mezi 44 a 46 tisíci aut denně.
Fotogalerie |
Poprvé byla denní hranice 70 tisíc aut pokořena loni v polovině prosince. V březnu provoz narostl na 70 300 vozidel.
V souvislosti s otevřením stavby klesl provoz v ulici Milady Horákové, Argentinské, Veletržní, na nábřeží Kapitána Jaroše a Nuselském mostě.
Výrazně se po otevření Blanky zhoršil provoz v oblasti Vítězného náměstí v Praze 6. Pomohl by obchvat vedoucí ze Svatovítské do Evropské ulice, ten ale bude stát až za několik let (o dopadu Blanky na provoz v Praze čtěte více zde).
Zvědavci už provoz nebrzdí, řidiči se ale v tunelech otáčí
Největší potíže v provozu Blanky dělali zvědavci, kteří hlavně zpočátku v tunelu zastavovali a fotili si jej. Dispečeři zaznamenali několik případů, kdy se v tunelu pohybovali chodci. Takové situace už se ale příliš neopakují.
„V současnosti jsou problémem hlavně řidiči, kteří se v tunelu otáčí,“ řekla mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková. Řidiči, kteří si spletou směr, se v tunelu otáčí hlavně v nočních hodinách, kdy není takový provoz.
Ze zatím ne zcela jasných důvodů se v polovině března tunel asi na dvě hodiny automaticky obousměrně uzavřel a zkomplikoval tak dopravu v metropoli. Tvořily se dlouhé kolony (podrobnosti zde).
Blanka vyšla na 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno. Praha dosud vede s dodavateli arbitráže kvůli neproplaceným fakturám.