Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Tuna po dopisu Paroubkovi na Nově končí

  16:51aktualizováno  17:52
Jan Tuna odchází z Novy. Nepřijal přeřazení na nižší reportérskou pozici, říká televize. Na postu šéfreportéra skončil Tuna poté, co v září napsal otevřený dopis Jiřímu Paroubkovi.

Jan Tuna | foto: Archiv TV Nova

Televize Nova už koncem září dočasně stáhla Jana Tunu z vysílání poté, co písemně vyzval šéfa ČSSD Jiřího Paroubka k odstoupení. - více zde

Tuna byl totiž jedním ze tří novinářů, které Paroubek v sobotu 3. června ve svém povolebním projevu označil za pracující "v žoldu ODS". Dalšími byli Martin Komárek a Karel Steigerwald z MF DNES.. - více zde

"Redakce zpravodajství TV Nova se od tohoto otevřeného dopisu distancuje. Důrazně totiž upozorňujeme, že dopis obsahuje pouze osobní postoje Jana Tuny," prohlásil Martin Ondráček, ředitel sekce zpravodajství a publicistiky Novy.

To prý Nova ještě nezažila
"Je to velmi osobní. Teprve teď držím tu tiskovou zprávu v ruce," řekl iDNES.cz Jan Tuna. Tvrdí také, že ho v televizi po kauze s dopisem postavili před sérii trestů, které nikdo v historii Novy nedostal, jako sesazení z pozice, odebrání značné části platu a jiné sankce.

Částku, o kterou mu Nova měla snížit plat, neupřesnil vzhledem k možným právním důsledkům. "Ještě dnes se budu radit se svým právníkem," řekl.

"Je to pro mě osobně i profesně velmi těžké. Nemůžu překročit osobní a morální laťku. Netušil jsem, že to dosáhne takových mamutích rozměrů, které historie televize nepamatuje," dodal Tuna.

Psaní expremiérovi neposlal
"Dopis napsal a odeslal bez vědomí jak vedení, tak celé redakce. Tento postup redakce odmítá a i sám autor dopisu ho zpětně hodnotí jako chybný," řekl Ondráček.

Jan Tuna se hájil tím, že Paroubkovi dopis nikdy neodeslal. "Poslal jsem ho pouze jako otevřený dopis agentuře ČTK a okamžitě jsem o tom informoval vedení redakce zpravodajství. Když jsem zjistil, že má vedení vůči dopisu výhrady, tak jsem jako loajální zaměstnanec jeho odeslání pozastavil. Na svých argumentech však trvám," vysvětlil dříve Tuna iDNES.cz.

Nova: Byla to nepřípustná osobní akce
"Chybou Jana Tuny bylo, že se rozhodl ke zcela osobní akci, která mohla ohrozit vnímání Televizních novin jako nestranné zpravodajské relace," vysvětlil generální ředitel Novy Petr Dvořák.

"I přesto ale nebylo přistoupeno k tomu nejtvrdšímu trestu, kterým by byl odchod z TV Nova, ale bylo rozhodnuto o dočasném přeřazení ze stávající funkce do nižší reportérské pozice se zaměřením na apolitická témata," dodal.

Jan Tuna ale tuto nabídku nepřijal. Nyní proto údajně probíhají jednání o jeho odchodu z televize. "Stejným způsobem bychom postupovali, ať by se jednalo o podobný dopis politikovi jakékoliv pravicové nebo levicové strany,“ upřesnil Dvořák.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Doprava u vjezdu nového dálničního úseku D11 přes Kukleny v Hradci Králové je...
D11 stáhla kamiony ze „silnice smrti“, na kraji Hradce je klid před bouří

Dopravní situace v Hradci Králové-Kuklenách u vjezdu na nový úsek dálnice D11 připomíná klid před bouří. Podle místních je jen otázkou krátkého času, kdy ulici...  celý článek

Prezident Miloš Zeman se svým mluvčím Jiřím Ovčáčkem na tiskové konferenci na...
Zeman nechce počítat peníze za výjezdy do kampaně, úřad to vidí jinak

Prezident Miloš Zeman bude i po vyhlášení volby hlavy státu pokračovat ve výjezdech do krajů, ale peníze utracené za ně nehodlá započítávat do limitu výdajů...  celý článek

Předseda Senátu Milan Štěch oznámil na tiskové konferenci termín prvního kola...
Lidé budou volit prezidenta v prvním kole 12. a 13. ledna, oznámil Štěch

První kolo prezidentských voleb se uskuteční v pátek 12. a v sobotu 13. ledna 2018. Termín ve středu oznámil předseda Senátu Milan Štěch.  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.