Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

TSK: podivná změna ředitele

  11:39aktualizováno  11:39
Praha - Výměna na ředitelském postu má spasit Technickou správu komunikací, která ročně utrácí na opravách stamiliony korun. Podle názorů nezávislých odborníků Technická správa komunikací zbytečně vyhazuje peníze. Například při letošním sněžení silničáři utratili miliony, aby zbavili vozovky několika centimetrů sněhu.

Nedávno se vedení města odhodlalo k velmi nezvyklému kroku. Novým ředitelem TSK se stal šéf magistrátního odboru rozvoje dopravy Kamil Kotek. Ten si tak vyměnil posty s Martinem Vlkem, který se vydal směrem opačným.

Dopravní odborník a zastupitel Vladimír Göringer (US) tvrdí, že tyto "škatule, hejbejte se" vůbec nic neřeší. "Myslím si, že tuto změnu nechápou ani samotní pánové," řekl.

Největší bolestí TSK je podle něj špatný stavební dozor na firmami, které pro ni v hlavním městě opravují komunikace. "Na tom se utrácí zbytečně moc peněz. Některé práce trvají zbytečně dlouho a daly by se určitě zkrátit. To se týká například rekonstrukce úseků Jižní spojky. Ale opakuji, nevěřím, že tímto se něco vyřeší," podotkl Göringer.

Personální rošádu na vedoucích postech v městských institucích obhajoval náměstek primátora Martin Hejl (ODS). Zároveň však připustil, že Kotka magistrát dosadil do vedení společnosti proto, že transformace TSK na akciovou společnost byla v minulém roce podle vedení města pomalá.

"Manažerská záměna by měla být docela přirozenou věcí, a nechť mi nyní oba pánové odpustí, jak se říká, nové koště dobře mete. A na některé věci je cenný pohled člověka, který v  organizaci nepracoval a nemá v ní vypracované žádné vztahy a potom si některé věci nedokáže představit tak razantně," tvrdí náměstek Hejl.

Na otázku, zda Vlk byl tedy odvolán kvůli špatným výsledkům, náměstek Hejl odpověděl: "Takhle jsem to neřekl, ale z různých důvodů nebyly úkoly v této firmě plněny podle mých představ."

Vlk, který vystřídal Kotka ve vedení odboru rozvoje dopravy, výhrady na svoji adresu odmítá. "Nikdo z nadřízených mi nikdy nic vážného nevytkl. Na odboru dopravy mám metodicky připravovat změny v TSK. Rotace na vedoucích místech jsou v západních demokraciích běžné," řekl.

Rovněž v zimní údržbě prý jeho podřízení nic nezanedbali. "Od sněhu jsme Prahu vyčistili v zákonných lhůtách," dodal. Technická správa komunikací by se měla od 1. července změnit z příspěvkové organizace v akciovou společnost.

Hejl míní, že tento krok přinutí pracovníky firmy, která spravuje městský majetek za šestatřicet miliard korun, k lepšímu hospodaření. "Podle toho budou i placeni. Proto si myslíme, že by jim město mohlo také dávat méně peněz na dotacích než nyní," dodal.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bývalého šéfa Akademie věd Jiřího Drahoše přišla na setkání s dobrovolníky ve...
Drahoš v námořnickém tričku děkoval za 78 321 podpisů pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal Jiří Drahoš dobrovolníky, kteří sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. Nasbírali jich zatím 78 321. Aby...  celý článek

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.