Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

TSK: podivná změna ředitele

  11:39aktualizováno  11:39
Praha - Výměna na ředitelském postu má spasit Technickou správu komunikací, která ročně utrácí na opravách stamiliony korun. Podle názorů nezávislých odborníků Technická správa komunikací zbytečně vyhazuje peníze. Například při letošním sněžení silničáři utratili miliony, aby zbavili vozovky několika centimetrů sněhu.

Nedávno se vedení města odhodlalo k velmi nezvyklému kroku. Novým ředitelem TSK se stal šéf magistrátního odboru rozvoje dopravy Kamil Kotek. Ten si tak vyměnil posty s Martinem Vlkem, který se vydal směrem opačným.

Dopravní odborník a zastupitel Vladimír Göringer (US) tvrdí, že tyto "škatule, hejbejte se" vůbec nic neřeší. "Myslím si, že tuto změnu nechápou ani samotní pánové," řekl.

Největší bolestí TSK je podle něj špatný stavební dozor na firmami, které pro ni v hlavním městě opravují komunikace. "Na tom se utrácí zbytečně moc peněz. Některé práce trvají zbytečně dlouho a daly by se určitě zkrátit. To se týká například rekonstrukce úseků Jižní spojky. Ale opakuji, nevěřím, že tímto se něco vyřeší," podotkl Göringer.

Personální rošádu na vedoucích postech v městských institucích obhajoval náměstek primátora Martin Hejl (ODS). Zároveň však připustil, že Kotka magistrát dosadil do vedení společnosti proto, že transformace TSK na akciovou společnost byla v minulém roce podle vedení města pomalá.

"Manažerská záměna by měla být docela přirozenou věcí, a nechť mi nyní oba pánové odpustí, jak se říká, nové koště dobře mete. A na některé věci je cenný pohled člověka, který v  organizaci nepracoval a nemá v ní vypracované žádné vztahy a potom si některé věci nedokáže představit tak razantně," tvrdí náměstek Hejl.

Na otázku, zda Vlk byl tedy odvolán kvůli špatným výsledkům, náměstek Hejl odpověděl: "Takhle jsem to neřekl, ale z různých důvodů nebyly úkoly v této firmě plněny podle mých představ."

Vlk, který vystřídal Kotka ve vedení odboru rozvoje dopravy, výhrady na svoji adresu odmítá. "Nikdo z nadřízených mi nikdy nic vážného nevytkl. Na odboru dopravy mám metodicky připravovat změny v TSK. Rotace na vedoucích místech jsou v západních demokraciích běžné," řekl.

Rovněž v zimní údržbě prý jeho podřízení nic nezanedbali. "Od sněhu jsme Prahu vyčistili v zákonných lhůtách," dodal. Technická správa komunikací by se měla od 1. července změnit z příspěvkové organizace v akciovou společnost.

Hejl míní, že tento krok přinutí pracovníky firmy, která spravuje městský majetek za šestatřicet miliard korun, k lepšímu hospodaření. "Podle toho budou i placeni. Proto si myslíme, že by jim město mohlo také dávat méně peněz na dotacích než nyní," dodal.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bývalý prezident Václav Klaus a jeho manželka Livia Klausová odvolili na Praze 8
Klaus volil svého syna Václava. Poprvé v životě dal preferenční hlas

Bývalý prezident Václav Klaus svoji volbu vůbec netajil. „Prvně v životě jsem dal preferenční hlas. Tentokrát nám to usnadnil náš syn,“ řekl v pátek, když i se...  celý článek

Předseda Pirátů Ivan Bartoš  odevzdal svůj hlas ve volbách do Poslanecké...
Politici už odvolili. Člen komise v Pardubicích se musel převléci

Češi po čtyřech letech vybírají poslance. V první den voleb dorazily více než dvě pětiny voličů. Hlasovací lístek odevzdali i předsedové politických stran....  celý článek

Volby 2017 na iDNES.cz
ON-LINE REPORTÁŽ: Volby do Poslanecké sněmovny

Dostane se do Poslanecké sněmovny nějaká nová strana? Kdo se stane vítězem? A jaká bude letos volební účast? Sledujte on-line reportáž na iDNES.cz.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.