Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Trpišovský dostal za vybrzďování aut na D1 podmínku, řídit nesmí 7 let

  13:16,  aktualizováno  14:56
Aleš Trpišovský, který vybrzďoval na dálnici D1 jiné řidiče, dostal za své chování u soudu podmínku. Sedm dalších let si ale podle rozhodnutí soudců nezařídí. Trpišovskému se říkalo "pirát 2222" podle registrační značky jeho vozu.

Aleš Trpišovský u Krajského soudu v Praze (29. 5. 2012) | foto:  Petr Topič, MAFRA

Trpišovský odešel od soudu s dvouletým trestem s odkladem na čtyři roky. Kromě toho nesmí sedm let řídit a musí zaplatit 150 tisíc korun jako náhradu škody. Trpišovský, který tvrdil, že se proti němu jiní řidiči domluvili, si verdikt soudu nevyslechl. Podle právníka, jenž se ihned proti trestu odvolal, je totiž nemocný.

Soud však verdiktem nevyhověl ani státnímu zástupci, který pro "piráta 2222" požadoval pět let za mřížemi. Žalobce se proto, stejně jako Trpišovského obhájce, proti rozsudku odvolal.

Původně hrozilo Trpišovskému vězení od 5 do 12 let, ale soudce kvalifikaci zmírnil, takže maximem bylo nově maximálně tříleté vězení.

GLOSA: Česko je pro silniční piráty rájem

Podle soudce Ivo Zelinky se Trpišovského agresivní chování nedá označit jinak než jako kriminální. Absolutně neuspěl ani posudek z oboru dopravy, který si nechal podnikatel vypracovat - chyběly v něm prý základní údaje. Zelinka Trpišovského označil za nespolehlivého řidiče, který musel vědět, co může způsobit.

"Ale tento případ nelze srovnávat s panem Lacinou (Luboš Lacina dostal pět let za vytlačení auta z D1 ve vysoké rychlosti). Myslím, že zájem veřejnosti a médií má na pana Trpišovského dostatečně výchovný efekt," zdůvodnil Zelinka podmíněný trest.

Trpišovskému nepomohla ani výpověď jeho bývalé asistentky. Soudce Zelinka prohlásil, že žena nemluvila pravdu, protože se snažila pomoci bývalému zaměstnavateli (jak asistentka vypovídala, čtěte zde). Soudce je přesvědčen, že Aleš Trpišovský je neukázněný a nespolehlivý řidič, což potvrdili i znalci.

Běh na dlouhou trať

Případ Aleše Trpišovského skončil přibližně rok a půl poté, co na dálnici D1 vybrzdil dva jiné řidiče, které se takto snažil vytrestat podle něj za pomalou jízdu v levém pruhu. Podjel je zprava a prudce zašlápl brzdy.

Řidič mercedesu ohrožoval další šoféry na dálnici D1.

Trpišovského mercedes, ve kterém ohrožoval další šoféry, po nehodě na dálnici D1.

Zatímco řidič červeného Fordu Escort stihl zabrzdit a vyhnout se srážce, šofér tmavého mercedesu nestačil včas zareagovat a narazil do Trpišovského černobílého mercedesu se čtyřmi dvojkami na registrační značce.

Policisté podnikatele krátce po incidentu z konce prosince 2010 obvinili z pokusu úmyslného těžkého ublížení na zdraví, za který hrozí i dvanáctileté vězení. Případ ale k soudu putoval dlouho, žalobci totiž spis kriminalistům několikrát vrátili k doplnění (více o problémech policistů zde).

Trpišovský od začátku tvrdí, že je nevinný, za dostatečný trest považuje už to, jak je celý případ sledovaný. "Kamkoliv teď přijdu s dětmi, tak na mě koukají jako na vraha," prohlásil před soudem (více o soudním jednání tady).

Autoři: ,



Chevrolet Cruze 1.6 i
Chevrolet Cruze 1.6 i

r.v. 2011, naj. 51 562 km, benzín
239 999 Kč (s DPH)



mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.