Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Trolejbusy budou mít svůj fanklub

  14:41aktualizováno  14:41
Na stěnách velké fotografie trolejbusů a autobusů, ve vitrínce vyřazený označovač jízdenek, na skříni kus sběrače, na poličce vyrovnaná flotila zmenšených vozidel městské dopravy z vystřihovánek a u stěny transparent z již neexistující linky... Tak vypadá pokoj správného fanouška městské dopravy. Ve Zlíně založili klub.
Trolejbus Tr24 při zvláštní jízdě

Trolejbus Tr24 při zvláštní jízdě - Nejnovější trolejbus Tr24 měl při jízdě pro Zlínský spolek přátel trolejbusové dopravy 27. 11. 2004 i zvláštní transparent. | foto: Vojtěch Cekota

Měli tuto sobotu sraz před zlínskou vozovnou ještě za tmy. Čekal na ně vedoucí dopravního úseku Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice Pavel Nosálek, nejnovější trolejbus Tr24, který má i dieselagregát a může jezdit mimo trolejové vedení, i historický červený trolejbus Tr9. Celý den s nimi jezdili i se skupinou podobně zapálených ostravských fanoušků městské dopravy po celém Zlíně a Otrokovicích, fotografovali, vyptávali se řidičů na technické detaily, prozkoumávali taje zlínské vozovny.

Zlínský spolek přátel trolejbusové dopravy vzniká až po šedesáti letech existence tohoto dopravního prostředku ve městě. Hlavním iniciátorem jeho vzniku je jednadvacetiletý zaměstnanec finančního úřadu Pavel Trávníček. Už má napsané stanovy. V nejbližších dnech se budou posílat ministerstvu vnitra pro oficiální registraci občanského sdružení. „Máme 26 zájemců, z nichž asi třináct tvoří jakési zdravé jádro. Členem může být každý, jehož koníčkem je městská doprava a je starší 15 let,“ říká Trávníček.

Zlínští fandové se začali společně scházet už přibližně letos v květnu. Od té doby byli na zkušenou u podobného kroužku v Ostravě a v Pardubicích. Další exkurze do měst, kde jezdí trolejbusy, plánují.

A nejsou to jen samí muži. Ke zdravému jádru patří i osmnáctiletá studentka Veronika Mičáková. „Moje maminka je řidička trolejbusu a mně se tato profese moc líbila. Jako malá jsem si ani nehrála s panenkami, ale jen s autíčky a modely autobusů,“ prozrazuje na sebe.

Fandové se těší, že jim dopravní společnost dovolí, aby se mohli starat o zlínský historický trolejbus Tr9 a například obnovit jeho podobu i v detailech podle doby, kdy v ulicích jezdil. Možná se k němu pokusí sehnat ještě i vlečku.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jednou z hlavních postav Pražského jara 1968 a chystaných reforem socialismu...
Poslali děti pro zásoby a zmizeli ve studiu. Při okupaci pomáhal rozhlas

Před 49 lety začala okupace tehdejšího Československa vojsky Varšavské smlouvy. Do Žďáru nad Sázavou dorazily polské jednotky. Manželé Holoubkovi o dění...  celý článek

Pavel Hrůza, unesený Čech z libyjského ropného vrtu Ghaní
Zpravodajci prověřují novou stopu v případu Čecha uneseného v Libyi

Čecha Pavla Hrůzu zajali džihádisté v Libyi před dvěma lety. Před tři čtvrtě rokem dostala společnost, pro kterou Hrůza pracoval jako manažer cateringu,...  celý článek

Jiří Drahoš s manželkou a dobrovolníky, kteří ho poslali do boje o Hrad tím, že...
Drahoš: Kdo je trestně stíhán, neměl by usilovat o pozici premiéra

Nedovedu si představit, že člověk, který je trestně stíhán, by se mohl na sto procent věnovat funkci, jako je premiérská, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.