Podle Špačka by děti měly být používány v reklamě jen výjimečně a jedině tehdy, jde-li o produkt, který se jich týká.
"Nevadí mi, když je to reklama třeba na hračky nebo plínky. Ale rozhodně ne v politické kampani, to je hra na nejnižší pudy a city, to rozhodně odsuzuji," horlí Špaček.
John Bok odmítá, že by šlo o jakékoli využívání dětí. "Nejsem jako ostatní politici, co se fotí 'na efekt' s cizími dětmi, takové jednání se mi příčí," tvrdí.
Bok chtěl podle svých slov původně v kampani využít popularity svého zetě, herce Pavla Lišky. "Zeť však řekl, že mi raději zapůjčí svého syna, protože sám před lidmi koktá," osvětlil kandidát do Senátu.
Otec malého Šimona politické angažmá svého syna vítá. "Musíme si počkat na novou generaci, našim dětem věřím a jsem optimista," říká Pavel Liška.
Křištálová lupa Podle herce jeho tchán patří do senátního křesla, neboť ještě "nepozbyl víru, snahu a vůli" řešit současné problémy. Současně však naznačuje, že Bokovo zvolení do Senátu prospěje i rodinné atmosféře. "Když zůstane doma, bude protivnej a bude řešit jen věci veřejné, a co my pak, že?" dodal Liška.
John Bok kandiduje do Senátu za KDU-ČSL v 21. obvodu. Během pátečního a sobotního volebního klání mu budou konkurovat například zelená Helena Illnerová, Miroslav Škaloud z ODS nebo sociální demokrat Jiří Witzany.
Bok má za sebou již několik neúspěšných pokusů o vstup do politiky. V devadesátých letech figuroval na kandidátce ODS při volbách do parlamentu. V roce 2006 neúspěšně kandidoval do Senátu ve volebním obvodu Prahy 2. Neúspěch ho stihl i při komunálních volbách v roce 2006, kdy kandidoval za Nezávislé pro Prahu 8.