Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Třetina metra je pod vodou

  18:49aktualizováno  18:49
Třetina stanic metra je pod vodou. Oprava zaplavených úseků v centru Prahy potrvá i několik měsíců. Komplikovaná dopravní situace v metropoli se proto v nejbližší době nezlepší. Škody se už vyšplhaly na dvě miliardy korun. "Situace však může být i mnohem horší, protože jsme neviděli všechny zatopené stanice," řekl iDNES ředitel metra Ladislav Houdek.

Při současné povodni se stalo něco, s čím projektanti metra vůbec nepočítali ani v těch nejčernějších snech. Rozlitá Vltava dosáhla takové síly, že v některých stanicích překonala i tlakové uzávěry. V současné době je pod vodou patnáct stanic z toho dvě jsou přestupní. Celkem je na třech trasách metra čtyřicet sedm stanic.

Na trase A je pod vodou Malostranská, Staroměstská a Můstek. Zatopené stanice trasy B jsou Vysočanská, Českomoravská, Palmovka, Invalidovna, Křižíkova, Florenc, Náměstí Republiky, Můstek, Národní třída, Karlovo náměstí a Anděl. Z trasy C to jsou Nádraží Holešovice, Vltavská a Florenc.

Stav v uzavřených úsecích metra se zhoršil v noci na čtvrtek a během dopoledne. Vodu do tunelů začaly propouštět některé tlakové uzávěry, protože jsou zkonstruovány pouze pro stoletou povodeň.

"Nevíme, odkud se k nám voda dostává. Proudí pravděpodobně i z kanalizace," uvedl Houdek. Vody v tunelech neubývá, protože čerpadla kvůli výpadkům proudu nefungují.

Během celého dne chodili technici Dopravního podniku po zaplavených stanicích a zjišťovali rozsah škod. "Všechny škody jsme neviděli, protože stanice jsou pod vodou. Částka může být vyšší než dvě miliardy, ale také se nakonec mohou škody ukázat jako menší," dodal Houdek.

Přesný rozsah škod bude vedení metra vědět, až stanice nebudou pod vodou. Už teď je jasné, že škody vznikly především na elektrických rozvodech metra. "Příčiny zatopení nelze v tomto okamžiku určit vzhledem ke stávající vysoké hladině vody v Praze. Další podrobnosti budeme vědět až v okamžiku, kdy bude možné ze zatopených stanic odčerpat vodu," uvedla mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová.

Současný provoz podle Houdka ohrožen není. Fungující úseky jsou totiž nad úrovní zatopených tunelů.

Zatopený eskalátor ve stanici metra Florenc, 16. srpna 2002

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pavel Hrůza, unesený Čech z libyjského ropného vrtu Ghaní
Zpravodajci prověřují novou stopu v případu Čecha uneseného v Libyi

Čecha Pavla Hrůzu zajali džihádisté v Libyi před dvěma lety. Před tři čtvrtě rokem dostala společnost, pro kterou Hrůza pracoval jako manažer cateringu,...  celý článek

Opalující se mladá žena.
Začátek týdne bude chladnější. Od čtvrtka čekejme třicítky, ale i bouřky

Česko tento týden budou provázet výkyvy teplot. V jeho první polovině nás čekají chladné noci, kdy teploty klesnou pod 10 °C, ve dne naměříme jen okolo...  celý článek

Jiří Hynek, šéf Asociace obranného průmyslu, který má být podle Realistů...
Zastupuje zbrojaře, teď chce Hynek kandidovat na prezidenta

Jiří Hynek, šéf Asociace zbrojního průmyslu, která sdružuje zbrojařské firmy, by měl podle nové politické strany Realisté kandidovat na prezidenta. „Chtěl bych...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.