Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Růžička čelí trestnímu oznámení. Vzal úplatek, tvrdí podnikatel

  11:23aktualizováno  18:01
V kauze trenéra české hokejové reprezentace Vladimíra Růžičky padlo první trestní oznámení. Podal je muž, který chce prověřit tvrzení podnikatele Miroslava Palaščáka, podle kterého Růžička přijal úplatek půl milionu korun za to, že jeho syna prosadí v hokeji. Loni v listopadu si však Palaščák řekl o vrácení peněz, protože za ně podle svých slov „nic nedostal“.

„O celé věci s panem Palaščákem jsem věděl už asi rok. Řekl jsem mu ale, že když nemá důkaz, když nemá nahrávku, tak to nemá cenu podávat na policii,“ řekl redakci iDNES.cz šéf serveru Protikorupcnilinka.cz Jiří Jehlička, který oznámení podal. Upozornil na ně server TN.cz.

Podle Jehličky trestní oznámení nemíří přímo na trenéra Růžičku, ale je pojato jako podnět, aby se policie celou záležitostí začala zabývat. Protikorupční policie však nepotvrdila, že oznámení převzala. „Nikdy nesdělujeme ani nepotvrzujeme, zda jsme dostali nějaké trestní oznámení,“ sdělil mluvčí Útvaru odhalování korupce a finanční kriminality Jaroslav Ibehej. Jehlička dokument podal v úterý ráno.

Policie se už případem zabývá bez ohledu na trestní oznámení. „Nevím, že bychom v tuto chvíli řešili nějaké trestní oznámení. Prověřujeme to na základě naší zákonné povinnosti,“ řekl iDNES.cz mluvčí pražské policie Tomáš Hulan.

Růžička poslal své vyjádření Českému svazu ledního hokeje (ČSLH). Ten nařčení Růžičky z převzetí úplatku nechce blíže komentovat. „Trestní oznámení může podat kdokoliv na kohokoliv, nemusí být předmětné. ČSLH by se vyjádřil až k případným výsledkům vyšetřování. Všechno ostatní jsou čiré spekulace,“ řekl iDNES.cz mluvčí svazu Zdeněk Zikmund.

Za svého kouče se ve společném prohlášení postavili také současní reprezentanti, kteří se připravují vrchol sezony. „Přes negativní kampaň načasovanou na období před mistrovstvím světa se chceme stoprocentně věnovat přípravám na vrcholný turnaj sezony v domácím prostředí,“ uvedli hokejisté v tiskové zprávě. „Všem hokejovým fanouškům vzkazujeme, že se jí nenecháme ovlivnit a pod vedením trenéra Vladimíra Růžičky jsme připraveni udělat maximum pro úspěch na světovém šampionátu.“

Půl milionu za příslib synovy kariéry

Informace o Palaščákově nařčení trenéra české hokejové reprezentace Vladimíra Růžičky z převzetí úplatku přinesla úterní MF DNES. Palaščák tvrdí, že Růžička v roce 2012 a 2013 přijal dva úplatky v celkové výši půl milionu korun. Růžička mu za ně měl zajistit, že jeho třiadvacetiletý syn udělá v hokeji kariéru.

To se ale nestalo a 6. listopadu 2014 si Palaščák domluvil s trenérem schůzku, kterou si nahrával skrytou kamerou. Na ní Růžičkovi vytkl, že za své peníze nic nedostal. Trenér mu peníze vrátil.

Nahrávku Palaščák zveřejnil na internetu. „Očekávám, že když někomu dám pět set tisíc, tak očekávám, tak za to dostane šanci, a on tu šanci nedostal,“ říká na ní otec mladého hráče. „Dal jste to za to, že trénoval tady,“ oponuje mu Růžička.

HC Slavia Praha se od kauzy distancoval, přestože v době, kdy Růžička přebíral od podnikatele peníze, byl trenérem, členem představenstva a sportovním ředitelem. „Spojovacím článkem je sice osoba Vladimíra Růžičky, ale ten jednal sám za sebe, nikoli za klub,“ uvedlo vedení klubu v tiskové zprávě.

Šéf Protikorupční linky doufá, že jeho podnět nezůstane osamocený. „Čekáme, že se ozvou další lidé, kteří se pohybují kolem hokeje nebo ve sportu, a mají podezření na něco podobného. Mělo by se jednou provždy vyjasnit, kde je hranice mezi sponzorským darem a korupcí ve sportu,“ řekl Jehlička. 



Po stopách vrahů s Jiřím Pánkem




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.