Radní si totiž dali podmínku, že dělníci na opravu tunelu nastoupí jenom v případě, že nápor aut unesou ulice na objízdných trasách. To však v záplavě jiných omezení není tak jisté.
Jenže tramvajová trať mezi Podolím a Výtoní je v havarijním stavu.
"Odložení oprav je samozřejmě velký problém. Trať je v takovém stavu, že zde musí jezdit tramvaje rychlostí jen do deseti kilometrů v hodině a se zvýšenou opatrností. Kdyby jely rychleji, hrozí vykolejení," řekl Jan Šurovský, vedoucí jednotky Dopravní cesta Tramvaje.
"Odložení této rekonstrukce znamená pouze odsunutí problémů," přidal se Miroslav Grossmann, který se zabývá preferencí MHD.
Podle něj se zde tramvaje zpožďují a navíc brzdí i automobilovou dopravu. To potvrzuje i Dopravní podnik, u něhož si stěžují řidiči aut, kteří musí stát v kolonách.
Na uzavírku tunelu čekají i plynaři. Potrubí vedoucí pod kolejemi je totiž také ve velmi špatném stavu.
Koleje ve Vyšehradském tunelu byly naposledy měněny v roce 1982. Plánované opravy se už několikrát odložily právě proto, že by to zkomplikovalo cestování auty i MHD mezi Prahou 4 a 2.